Societat

Barcelona, a la cua d’Europa en títols de transport amb descompte per a infants i joves

Transports

Barcelona se situa a la cua d’Europa pel que fa a ajudes socials per al transport públic adreçades a infants i joves. Els ciutadans de l’àrea metropolitana arriben a pagar més del doble que en altres ciutats que tenen un nivell adquisitiu més alt, com ara Brussel·les i París, segons un estudi compartiu de 26 àrees metropolitanes d’Europa fet públic ahir per CCOO.

El sindicat proposa l’aplicació de quatre nous títols de transport públic gratuïts i de llarga durada per a tot Catalunya que afavoreixin els infants i joves fins a 16 anys (T-Escolar); els estudiants fins als 25 anys (T-Estudiant); gent gran, discapacitats, aturats, vidus i col·lectius amb rendes baixes (T-Social), i la població activa (T-Laboral). “L’estudi revela que els desplaçaments quotidians a Barcelona són escandalosament cars per a determinats col·lectius i no s’adapten a les necessitats dels usuaris”, alerta Llorenç Serrano, secretari de salut, ambient i treball de CCOO.

Hi ha set ciutats europees amb els títols proposats pel sindicat. A Brussel·les és gratuït tot l’any per als menors de 16 anys, a París han d’abonar 278 euros i a Londres 290. En canvi, a l’àrea de Barcelona els menors han de pagar 432 euros anuals, més del que paguen a Viena, Lió, Torí i Praga. Serrano considera positiva la proposta de la T-Infant llançada aquesta setmana pel líder de CiU a Barcelona, Xavier Trias. Fins i tot apujaria l’edat de gratuïtat més enllà dels 12 anys que suggereix CiU.

Per als estudiants, la situació no és millor: a Barcelona abonen uns 432 euros (3 T-Joves), mentre a Brussel·les el transport públic els costa un màxim de 280 euros. També és més barat a París (291), Viena (de 20 a 247), Lió (de 178 a 378)... A Londres costa 854, tot i que metro i transport de rodalia són privats.

CCOO proposa quatre fonts per finançar els nous títols: la creació del cèntim del transport, una taxa a pàrquings i peatges, i les aportacions addicionals dels ajuntaments i el govern.

El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, va respondre a la proposta del sindicat defensant que l’administració ha augmentat els recursos destinats a subvencionar el transport públic (256 milions el 2008) i va explicar que l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) està elaborant un estudi per reformular la proposta tarifària, que en cap cas no passa per la gratuïtat total de cap col·lectiu. “Es descarta una tarifa 100% gratuïta”, va advertir Nadal. El que cal buscar és un “equilibri del conjunt tarifari i aprofitar que integra bus, metro, tramvia i tren”, va precisar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’alcaldessa del Port de la Selva agraeix la paciència dels veïns per la falta d’aigua

EL PORT DE LA SELVA
Societat

Ciutat Vella blinda fins el 2028 la prohibició de rutes de consum d’alcohol

Barcelona
Societat

Mor l’historiador i arqueòleg mallorquí, Guillem Rosselló Bordoy

societat

El servei de dutxes socials i canvi de roba atén un 23,7% més d'usuaris

Manresa
medi ambient

Recorden la prohibició de banyar-se en rius, rieres i gorgs al Montseny per protegir els amfibis

Montseny
medi ambient

Els reusencs identifiquen fins a 102 espècies d’animals i plantes

reus

L’EMD aprova un Pla de Sanejament Financer fins el 2027

L’ESTARTIT
Seguretat

Barcelona incorpora un centenar de nous agents de la Guàrdia Urbana

Barcelona
societat

Acaben les obres del barranc del Llop d’Alcanar per afrontar millor els aiguats

Alcanar