Societat
Montilla inaugura el primer tram de la L9 i la compara amb la "línia d'horitzó d'autogovern" que marca l'Estatut
El president veu la nova línia com a "realitat i símbol de les prioritats del govern"
El president de la Generalitat, José Montilla, ha inaugurat aquest diumenge el primer tram de la L9 del metro, format per cinc estacions a Santa Coloma de Gramenet. Aquest és el primer pas de la que ha de ser la línia de metro subterrani més llarga d'Europa. "Una línia de metro, una línia d'horitzó d'autogovern, la que marca el nostre Estatut", ha assegurat el president, que veu la línia com a "realitat i símbol de les prioritats del govern". Montilla creu que la posada en marxa d'aquestes cinc parades és una "bona notícia" per a Santa Coloma, després que el municipi s'hagi vist molt afectat pel cas Pretòria. "Els titulars negatius seran superats, passaran, però el metro quedarà", ha dit.
Can Zam, Singuerlín, Església Major, Fondo i Can Peixauet són les cinc estacions que s'han obert aquest diumenge de la L9. Es tracta d'un tram de 3,9 quilòmetres, que connecta a l'estació de Fondo amb la L1 i que es preveu que doni servei a 20.000 persones a finals del 2010 i que la xifra sobrepassi els 31.000 usuaris quan es completi la línia.
El president de la Generalitat ha estat l'encarregat d'inaugurar aquest tram, juntament amb el vicepresident, Josep-Lluís Carod-Rovira, els consellers Joan Saura i Joaquim Nadal, l'alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlón, l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu i el president de la Diputació de Barcelona, Antoni Fogué. Tots ells han fet junts un viatge pel tram inaugurat, de Can Zam a Can Peixauet, i després han participat en una festa popular al barri del Fondo.
En el seu discurs d'inauguració, el president ha recordat que la L9 és l'obra pública "més costosa" a Catalunya i a l'Estat, i ha parlat "d'inversió emblemàtica" en el transport públic. Montilla s'ha mostrat "orgullós" d'aquesta obra i ha remarcat que, a partir d'aquest diumenge, Santa Coloma de Gramenet té "el millor servei de metro del país i un dels més avançats d'Europa". Però també ha remarcat que l'entrada en funcionament de la línia tindrà repercussions positives en tota la xarxa.
Montilla ha presentat la L9 com "una realitat i un símbol de les prioritats del govern", que passen per "actuar al servei de la gent, resolent i millorant la seva qualitat de vida". "Una línia de metro i una línia de conducta; una línia de metro i una línia clara de servei públic; una línia de metro i una acció política per unir els catalans", ha dit. I "una línia de metro i una línia d'horitzó de l'autogovern, la que marca el nostre Estatut", ha afegit, precisament el mateix dia que en 166 municipis catalans se celebren consultes sobre la independència de Catalunya.
La nova alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlón, ha parlat de "salt transcendental" i de "fita històrica" per a la ciutat. De fet, Montilla ha tingut també paraules cap a Santa Coloma de Gramenet, un municipi afectat des de fa setmanes pel cas Pretòria. "Aquestes darreres setmanes Santa Coloma ha estat notícia, no de les que volem i desitjaríem", ha dit.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha tingut un record per un treballador que va morir durant les obres a l'estació del Fondo, mentre que l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha destacat que la L9 és "el projecte de mobilitat metropolitana més important de tot Europa".
Trens sense conductor
El primer tram que s'ha posat en marxa aquest diumenge ha permès veure algunes de les innovacions tecnològiques que incorporarà la línia. La innovació principal és que els trens no tenen conductor, ja que s'ha instal·lat un sistema de conducció automàtica, que estarà controlat des d'un centre de control. Segons el govern, aquest sistema aporta eficiència, puntualitat i seguretat. De metros sense conductor ja n'hi ha en algun tram a París, i Barcelona serà la segona ciutat europea a tenir-ne.
CiU denuncia un retard de quatre anys
A la inauguració del primer tram de la L9 també hi ha assistit el diputat de CiU i exconseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, que ha denunciat "grans retards de més de quatre anys" en la construcció de la línia, així com també un augment del cost de l'obra pública "com mai havia passat". Puig ha denunciat que hi ha una "mala gestió de l'obra pública" amb el tripartit i que hi ha hagut "grans situacions de conflictes i d'ensorraments".
Can Zam, Singuerlín, Església Major, Fondo i Can Peixauet són les cinc estacions que s'han obert aquest diumenge de la L9. Es tracta d'un tram de 3,9 quilòmetres, que connecta a l'estació de Fondo amb la L1 i que es preveu que doni servei a 20.000 persones a finals del 2010 i que la xifra sobrepassi els 31.000 usuaris quan es completi la línia.
El president de la Generalitat ha estat l'encarregat d'inaugurar aquest tram, juntament amb el vicepresident, Josep-Lluís Carod-Rovira, els consellers Joan Saura i Joaquim Nadal, l'alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlón, l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu i el president de la Diputació de Barcelona, Antoni Fogué. Tots ells han fet junts un viatge pel tram inaugurat, de Can Zam a Can Peixauet, i després han participat en una festa popular al barri del Fondo.
En el seu discurs d'inauguració, el president ha recordat que la L9 és l'obra pública "més costosa" a Catalunya i a l'Estat, i ha parlat "d'inversió emblemàtica" en el transport públic. Montilla s'ha mostrat "orgullós" d'aquesta obra i ha remarcat que, a partir d'aquest diumenge, Santa Coloma de Gramenet té "el millor servei de metro del país i un dels més avançats d'Europa". Però també ha remarcat que l'entrada en funcionament de la línia tindrà repercussions positives en tota la xarxa.
Montilla ha presentat la L9 com "una realitat i un símbol de les prioritats del govern", que passen per "actuar al servei de la gent, resolent i millorant la seva qualitat de vida". "Una línia de metro i una línia de conducta; una línia de metro i una línia clara de servei públic; una línia de metro i una acció política per unir els catalans", ha dit. I "una línia de metro i una línia d'horitzó de l'autogovern, la que marca el nostre Estatut", ha afegit, precisament el mateix dia que en 166 municipis catalans se celebren consultes sobre la independència de Catalunya.
La nova alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlón, ha parlat de "salt transcendental" i de "fita històrica" per a la ciutat. De fet, Montilla ha tingut també paraules cap a Santa Coloma de Gramenet, un municipi afectat des de fa setmanes pel cas Pretòria. "Aquestes darreres setmanes Santa Coloma ha estat notícia, no de les que volem i desitjaríem", ha dit.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha tingut un record per un treballador que va morir durant les obres a l'estació del Fondo, mentre que l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha destacat que la L9 és "el projecte de mobilitat metropolitana més important de tot Europa".
Trens sense conductor
El primer tram que s'ha posat en marxa aquest diumenge ha permès veure algunes de les innovacions tecnològiques que incorporarà la línia. La innovació principal és que els trens no tenen conductor, ja que s'ha instal·lat un sistema de conducció automàtica, que estarà controlat des d'un centre de control. Segons el govern, aquest sistema aporta eficiència, puntualitat i seguretat. De metros sense conductor ja n'hi ha en algun tram a París, i Barcelona serà la segona ciutat europea a tenir-ne.
CiU denuncia un retard de quatre anys
A la inauguració del primer tram de la L9 també hi ha assistit el diputat de CiU i exconseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, que ha denunciat "grans retards de més de quatre anys" en la construcció de la línia, així com també un augment del cost de l'obra pública "com mai havia passat". Puig ha denunciat que hi ha una "mala gestió de l'obra pública" amb el tripartit i que hi ha hagut "grans situacions de conflictes i d'ensorraments".
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.