Societat
La Generalitat retreu a Adif el primer incident des del traspàs
Una avaria a la catenària de Montcada triga més de cinc hores a solucionar-se
Política Territorial i Adif van viure ahir el primer incident diplomàtic entre les dues administracions des del traspàs de Rodalies amb motiu de l’avaria que es va registrar en la catenària, entre les estacions de Montcada (Vallès Occidental) i Arc de Triomf, i que va provocar retards i modificacions en diverses línies de Rodalies.
El govern català va requerir a la companyia estatal un informe per escrit sobre l’origen, les conseqüències i les mesures adoptades en la incidència i va demanar també que expliqui quines “mesures pal·liatives” ha dut a terme per minimitzar l’afectació als usuaris.
L’avaria en la catenària, entre les estacions de Montcada Bifurcació i Arc de Triomf, a Barcelona, va obligar a modificar els serveis de tres línies de Rodalia, la 3, la 4 i la 7 i va provocar retards d’una mitja hora en la circulació dels trens. Renfe va informar de la incidència als usuaris tant a les estacions com a través de la megafonia dels trens i va comminar Adif a enviar una nota de premsa explicant l’origen de l’avaria i les seves conseqüències en la circulació de combois.
De fet, la nota de premsa d’Adif no va trigar a arribar a mitja tarda per informar que dos minuts abans de les set s’havia restablert la circulació per una de les vies del tram afectat. La companyia va detallar que “una incidència que ha afectat el sistema d’electrificació” havia alterat la circulació des de les 13.30 hores i que, després d’una “exhaustiva inspecció”, s’havien detectat “danys considerables en les catenàries fleixible i rígida”.
El govern català va requerir a la companyia estatal un informe per escrit sobre l’origen, les conseqüències i les mesures adoptades en la incidència i va demanar també que expliqui quines “mesures pal·liatives” ha dut a terme per minimitzar l’afectació als usuaris.
L’avaria en la catenària, entre les estacions de Montcada Bifurcació i Arc de Triomf, a Barcelona, va obligar a modificar els serveis de tres línies de Rodalia, la 3, la 4 i la 7 i va provocar retards d’una mitja hora en la circulació dels trens. Renfe va informar de la incidència als usuaris tant a les estacions com a través de la megafonia dels trens i va comminar Adif a enviar una nota de premsa explicant l’origen de l’avaria i les seves conseqüències en la circulació de combois.
De fet, la nota de premsa d’Adif no va trigar a arribar a mitja tarda per informar que dos minuts abans de les set s’havia restablert la circulació per una de les vies del tram afectat. La companyia va detallar que “una incidència que ha afectat el sistema d’electrificació” havia alterat la circulació des de les 13.30 hores i que, després d’una “exhaustiva inspecció”, s’havien detectat “danys considerables en les catenàries fleixible i rígida”.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.