Societat
Un sindicat d'Air France demana als seus pilots que no volin en A330 fins que no canviïn les sondes de velocitat
Les autoritats brasileres han informat que ja són 24 els cossos rescatats de les aigües de l'Atlàntic. No ha transcendit el sexe ni l'edat de les víctimes localitzades
El sindicat Alter de la companyia Air France ha demanat als seus afiliats que no volin en els Airbus A330 com el que va caure a l'Atlàntic l'1 de juny mentre no s'hagin realitzat les modificacions tècniques a les sondes de velocitat, segons informa Le Monde.
El sindicat lamenta que, mentre es reemplacen totes les peces defectuoses, la direcció de l'aerolínia no hagi pres la decisió d'immobilitzar els A330 i A340 que encara no estan equipats amb els nous models de sondes de velocitat. La substitució completa a tota la flota afectada està prevista per a "les properes setmanes".
Aquests tubs que es troben a la part davantera de l'avió i que tenen com a missió calcular la velocitat de l'avió s'han convertit en un element sensible de la investigació del sinistre del vol AF-447 que cobria la ruta Rio de Janeiro-París quan es va precipitar a l'Atlàntic amb 228 passatgers a bord.
Aquesta sonda no funcionava bé, a jutjar per l'informe Acars (Aircraft Communications Addressing and Reporting System) enviat per l'avió i podria haver influït en la cadena d'incidències que va tenir l'aparell abans de desaparèixer dels radars.
Air France ha reconegut en un comunicat que des del maig del 2008 s'havien constatat "incidents de pèrdues d'informació anemomètrica a altura de creuer" en els A340 i A330.
En aquest moment, l'aerolínia francesa té quinze A330 i dinou A340. Tots compten com a mínim amb un sensor de velocitat d'última generació (dels tres que porta l'Airbus) i nou avions en tenen un mínim de dos o tres.
Recuperen 8 cossos més
Les autoritats brasileres han informat que ja són 24 els cossos rescatats de les aigües de l'Atlàntic a l'àrea on va desaparèixer l'Airbus d'Air France, si bé no ha transcendit el sexe ni l'edat de les víctimes localitzades.
El portaveu de la Força Aèria, el tinent coronel Henry Munhoz, ha detallat que tots els cossos localitzats han estat rescatats pels vaixells de la marina brasilera, segons informa el diari Folha de São Paulo. Els últims vuit cadàvers trobats eren a 440 km al nord-est de les illes de São Pedro i São Paulo.
Tots els cossos seran analitzats i preparats per ser identificats per part de l'Institut de Medicina Legal. Després, les autoritats podrien donar a conèixer les primeres dades de les víctimes.
El sindicat lamenta que, mentre es reemplacen totes les peces defectuoses, la direcció de l'aerolínia no hagi pres la decisió d'immobilitzar els A330 i A340 que encara no estan equipats amb els nous models de sondes de velocitat. La substitució completa a tota la flota afectada està prevista per a "les properes setmanes".
Aquests tubs que es troben a la part davantera de l'avió i que tenen com a missió calcular la velocitat de l'avió s'han convertit en un element sensible de la investigació del sinistre del vol AF-447 que cobria la ruta Rio de Janeiro-París quan es va precipitar a l'Atlàntic amb 228 passatgers a bord.
Aquesta sonda no funcionava bé, a jutjar per l'informe Acars (Aircraft Communications Addressing and Reporting System) enviat per l'avió i podria haver influït en la cadena d'incidències que va tenir l'aparell abans de desaparèixer dels radars.
Air France ha reconegut en un comunicat que des del maig del 2008 s'havien constatat "incidents de pèrdues d'informació anemomètrica a altura de creuer" en els A340 i A330.
En aquest moment, l'aerolínia francesa té quinze A330 i dinou A340. Tots compten com a mínim amb un sensor de velocitat d'última generació (dels tres que porta l'Airbus) i nou avions en tenen un mínim de dos o tres.
Recuperen 8 cossos més
Les autoritats brasileres han informat que ja són 24 els cossos rescatats de les aigües de l'Atlàntic a l'àrea on va desaparèixer l'Airbus d'Air France, si bé no ha transcendit el sexe ni l'edat de les víctimes localitzades.
El portaveu de la Força Aèria, el tinent coronel Henry Munhoz, ha detallat que tots els cossos localitzats han estat rescatats pels vaixells de la marina brasilera, segons informa el diari Folha de São Paulo. Els últims vuit cadàvers trobats eren a 440 km al nord-est de les illes de São Pedro i São Paulo.
Tots els cossos seran analitzats i preparats per ser identificats per part de l'Institut de Medicina Legal. Després, les autoritats podrien donar a conèixer les primeres dades de les víctimes.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.