Societat

El RACC rebutja l'opció d'Hereu de fer passar el tramvia per la Diagonal

La reducció de carrils de cotxes de la Diagonal provocarà que el 20% del trànsit sigui desviat als carrers adjacents de l'avinguda

El director de la Fundació del Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC), Miquel Nadal, ha dit que no veuen "clar" plantejar el tramvia en superfície per l'avinguda Diagonal de Barcelona com a "solució de partida única" de la reforma, i ha demanat estudiar altres opcions, com una línia de Rodalies subterrània que funcioni com un metro.

El director ha defensat que la transformació de l'avinguda cal per afrontar els problemes que la via presenta, però ha afegit que "és important" tenir en compte l'afectació a la mobilitat i avaluar totes les opcions possibles. A més, Nadal també ha comentat que cal ser prudents amb la reforma, ja que aquesta "afectarà la mobilitat a llarg termini" d'un dels principals eixos de la ciutat.

El responsable de Mobilitat del RACC, Xavier Abadia, ha recordat que el ministre de Foment, José Blanco, va presentar a final d'any la possibilitat de construir un túnel per sota de la Diagonal per a una nova línia de Rodalies. Abadia ha demanat que s'explori "a fons" l'opció del túnel ferroviari com a possible alternativa de transport públic subterrani, utilitzant el tren com a metro en aquest tram del recorregut.

Més trànsit als voltants
La connexió del tramvia per la Diagonal entre les places de Francesc Macià i Glòries es planteja amb parades cada 650 metres, i el RACC ha apostat per situar estacions de Rodalies cada 800 metres i amb el ferrocarril soterrat.

Nadal ha explicat que la reducció de carrils de cotxes de la Diagonal provocarà que el 20% del trànsit, citant dades de l'Ajuntament, sigui desviat als carrers adjacents de l'avinguda, i ha remarcat que cal conèixer el grau d'afectació a la mobilitat. RACC també calcula que els transeünts tindran menys temps per creuar el carrer i hi haurà menys aparcament, una reducció que ha xifrat en unes 340 places.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.