Societat

Cues i aglomeracions en el primer dia d’obres a la L2

El pla de reforç de TMB és insuficient i queda desbordat a primera hora del matí. L'empresa promet reforçar el servei.

El primer dia d’interrupció parcial del trànsit a la L2 del metro, entre les parades de La Pau i Pep Ventura, va tenir moments caòtics, amb grans aglomeracions de persones i autobusos plens de passatgers que no podien transportar-ne ni un més quan tot just havien iniciat el trajecte.

Per evitar que es repeteixin escenes com aquestes Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va anunciar ahir mateix que el servei de transport alternatiu es reforçarà a partir d’avui al matí. Després d’un inici de setmana moderadament tranquil, malgrat la interrupció de dos trams de la xarxa de metro i Rodalies, el reforç a la L2 no va passar amb èxit el seu primer dia de funcionament.

El gruix de les cues es va produir entre les set i tres quarts de vuit del matí a l’estació d’Artigues-Sant Adrià, la segona més important de la línia després de la del Paral·lel. Malgrat que en aquesta època de l’any el nombre de passatgers al metro baixa considerablement –TMB xifra la disminució en el tram afectat per obres de la L2 en 15.000 usuaris–, la quantitat d’autobusos desplaçats a la zona per compensar les molèsties als usuaris va ser del tot insuficient.

Aquest error de previsió va provocar les queixes dels usuaris, empipats pel temps perdut i per haver de desplaçar-se en autobusos atapeïts de gent. Fins i tot alguns passatgers, en veure com de plens anaven els autobusos, van preferir esperar-se una estona abans d’agafar-ne un. Durant tot el matí el tram de metro tallat el cobrien 18 autobusos, als quals se’n van afegir tres més per resoldre la saturació. Avui al matí, el servei alternatiu es reforçarà amb dos vehicles més per alleugerir els cotxes.

Segons Cristina Güell, gerent de la L2, els autobusos tarden 24 minuts a completar el sector en obres, quan en metro es completa en només deu minuts. Tot i aquesta afirmació, alguns usuaris asseguraven ahir en baixar de l’autobús que s’hi havien estat més de mitja hora. A diferència del tall a la L5, que va començar dilluns a la nit i no es reobrirà fins al novembre que ve, el servei de transport alternatiu de la L2 sí que ressegueix en superfície el traçat de les línies tancades.

El mal funcionament del pla de transport alternatiu a la L2 no va passar desapercebut als partits de l’oposició. El parlamentari de Convergència i Unió Josep Rull va emetre un comunicat en què demana al govern buscar iniciatives per “fer front al caos” provocat per les obres. Rull considera que les mesures s’han mostrat d’entrada insuficients per manca d’efectius.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’Ajuntament denuncia per primer cop un fons voltor

girona
INFRAESTRUCTURES

Interromput el tren entre Sant Vicenç de Calders i Lleida per un descarrilament

El Vendrell
INFRAESTRUCTURES

Comencen les proves d’integració del tramvia entre Glòries i Verdaguer

Barcelona
HABITATGE

La FAVB celebra l’acord per construir de 1.800 pisos de protecció oficial

Barcelona
SERVEIS

A licitació sis autobusos híbrids de Tarragona per 3,6 milions

Tarragona
SERVEIS

Reforcen la Guàrdia Urbana amb 12 nous agents

Tarragona
La Jonquera

Autorització del parc eòlic Galatea, però només és administrativa

La Jonquera
salut

Can Ruti elimina les arrítimes més freqüents de forma més segura

Badalona

El Pla de l’Estany posarà càmeres per detectar abocaments incontrolats

banyoles