Societat
El comerç obre la temporada de rebaixes amb preus "escandalosos"
El sector incentiva la demanda amb descomptes importants i confia que el fred i la pluja motivin els consumidors. Alguns comerciants consideren incompatibles les rebaixes amb la qualitat i el bon servei al client
La Confederació del Comerç augura que la facturació del període de rebaixes que ha començat aquest dijous arribarà als mil milions d'euros, una xifra similar a la de l'any passast. Aquesta vegada, però, el punt de partida són uns preus "escandalosos", segons el secretari general de l'organització gremial Miquel Àngel Fraile, que arrenquen amb el 50 per cent o més de descompte a causa dels efectes de la crisi i del descens del consum.
Miquel Àngel Fraile ha destacat els avantatges que té enguany la campanya de rebaixes que s'allargarà fins al 7 de març. El primer al·licient descrit pel secretari general de la Confederació del Comerç ha estat la proximitat del primer cap de setmana de rebaixes, i també les condicions meteorològiques, ja que el fred i la pluja poden ajudar a la sortida dels articles d'hivern i fan que moltes famílies no marxin.
Fraile ha llançat el missatge que amb els preus més baixos els consumidors podran comprar més que l'any passat pel mateix preu. Els càlculs situen en un 70 per cent la despesa dedicada a vestit i calçat, i el 30 per cent restant al parament de la llar, que aquest any ha estat més castigat per la reducció del consum. En canvi, el sector de televisors ha estat ún dels que han crescut en vendes, concretament d'un 15 per cent.
Davant les perspectives del comerç, Miquel Angel Fraile proposa un pla prever per incentivar l'activitat econòmica del sector, igual que s'ha fet amb l'automòbil i salvar així els 400.000 llocs de treball que ocupa a Catalunya. En concret, Fraile afirma que el pla d'incentius es podria desplegar amb una deducció de fins a 1.000 euros en l'IRPF, amb el justificant de compra de productes concrets.
Els efectes de la crisi també s'han notat en el sector del comerç, que ha perdut uns 12.000 llocs de treball amb el tancament d'uns 2.000 comerços. No obstant això, Fraile ha afirmat que el comerç català "està aguantant millor la crisi" que l'espanyol. Els sindicats han portat aquest primer dia de rebaixes la seva protesta al carrer a causa dels horaris comercials i de la càrrega de jornades d'aquests dies. UGT ha portat la protesta davant els grans magatzems de la Plaça de Catalunya.
Antirebaixes
Malgrat els grans anuncis de rebaixes, hi ha establiments que es neguen a entrar en la cursa de descomptes de preus. Al centre de València, Olegario Fayos, propietari de la botiga Olegario, rebutja aquest procediment per incrementari les vendes. Ell diu que "el preu ha de justificar la qualitat" i que el seu lema és "honestedad de cara al client".
Segons Olegario Fayos, l'important és "donar un bon servei", sigui l'època de l'any que sigui, i tenir "un bon assortiment de peces a principi i al final de temporada".
Miquel Àngel Fraile ha destacat els avantatges que té enguany la campanya de rebaixes que s'allargarà fins al 7 de març. El primer al·licient descrit pel secretari general de la Confederació del Comerç ha estat la proximitat del primer cap de setmana de rebaixes, i també les condicions meteorològiques, ja que el fred i la pluja poden ajudar a la sortida dels articles d'hivern i fan que moltes famílies no marxin.
Fraile ha llançat el missatge que amb els preus més baixos els consumidors podran comprar més que l'any passat pel mateix preu. Els càlculs situen en un 70 per cent la despesa dedicada a vestit i calçat, i el 30 per cent restant al parament de la llar, que aquest any ha estat més castigat per la reducció del consum. En canvi, el sector de televisors ha estat ún dels que han crescut en vendes, concretament d'un 15 per cent.
Davant les perspectives del comerç, Miquel Angel Fraile proposa un pla prever per incentivar l'activitat econòmica del sector, igual que s'ha fet amb l'automòbil i salvar així els 400.000 llocs de treball que ocupa a Catalunya. En concret, Fraile afirma que el pla d'incentius es podria desplegar amb una deducció de fins a 1.000 euros en l'IRPF, amb el justificant de compra de productes concrets.
Els efectes de la crisi també s'han notat en el sector del comerç, que ha perdut uns 12.000 llocs de treball amb el tancament d'uns 2.000 comerços. No obstant això, Fraile ha afirmat que el comerç català "està aguantant millor la crisi" que l'espanyol. Els sindicats han portat aquest primer dia de rebaixes la seva protesta al carrer a causa dels horaris comercials i de la càrrega de jornades d'aquests dies. UGT ha portat la protesta davant els grans magatzems de la Plaça de Catalunya.
Antirebaixes
Malgrat els grans anuncis de rebaixes, hi ha establiments que es neguen a entrar en la cursa de descomptes de preus. Al centre de València, Olegario Fayos, propietari de la botiga Olegario, rebutja aquest procediment per incrementari les vendes. Ell diu que "el preu ha de justificar la qualitat" i que el seu lema és "honestedad de cara al client".
Segons Olegario Fayos, l'important és "donar un bon servei", sigui l'època de l'any que sigui, i tenir "un bon assortiment de peces a principi i al final de temporada".
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.