Societat
"Però si m'estic trucant a mi mateix!"
La notícia del lector
Us imagineu despenjar el vostre telèfon fix i comprovar a la pantalla que qui us està trucant sou vosaltres mateixos? I que algú altre pugui escoltar els missatges de la bústia de veu i rebre trucades dels vostres amics? L'Òscar Ladero i la Luisa Domínguez es troben en aquesta situació des de fa dues setmanes. No es coneixen, però tenen les línies de telèfon creuades.
Tot va començar quan l'Òscar va contractar el lloguer de la línia telefònica amb Jazztel, que ja li prestava el servei de trucades i connexió a Internet. El fet de no rebre cap trucada a casa el va fer sospitar. Una amiga el va posar sobre la pista d'un cas que per a ell començava a ser un misteri: "Vaig trucar a una amiga però no em va contestar. Quan va escoltar el meu missatge a la bústia de veu va retrucar, però qui va despenjar el telèfon era una senyora de l'Hospitalet", explica l'Òscar.
A partir d'aquell moment, va fer tota mena de gestions per esbrinar què estava passant. Efectivament, va marcar número que havia quedat registrat al telèfon de la seva amiga, que no es correspon amb el número que ell té contractat. El va atendre la Luisa, que en despenjar també va llegir el seu propi número.
Però encara n'hi ha més: si l'Òscar truca a la Luisa i ella no contesta, ell accedeix directament a la bústia de veu de la Luisa. Ella, veïna de l'Hospitalet, té contractat el servei amb Ono, que té una xarxa pròpia, mentre que ell, veí de Barcelona, opera amb Jazztel, que utilitza la infraestructura de Telefónica. Sembla complicat que amb dues xarxes diferents es produeixi un creuament de línies, tan complicat que ni Ono ni Jazztel no han trobat encara la causa de l'avaria.
Cada vegada que l'Òscar ha trucat a Jazztel per queixar-se ha obtingut una excusa diferent: "Primer em van dir que el número que apareixia quan jo trucava estava pendent d'assignar a un altre client, després que estaven fent proves, després que els cables que han de tocar els tècnics de Jazztel estan en una central que pertany a Telefónica i que mentre no es presenti un tècnic d'aquesta companyia, ells no hi poden intervenir. Finalment, també em van posar d'excusa que el cap de setmana Telefónica acumula moltes avaries i que no poden estar per atendre els operaris de Jazztel".
L'AVUI ha intentat posar-se en contacte amb els tècnics de Jazztel, però després de molts intents ha estat impossible obtenir la seva versió. Per la seva banda, la Luisa va trucar a Ono per demanar explicacions. Li van assegurar que en mitja hora l'avaria quedaria resolta. Dos dies després tot segueix igual.
Denúncia
Dijous a la tarda a l'Òscar se li va acabar la paciència i va interposar una denúncia contra Jazztel davant els Mossos d'Esquadra. Es planteja donar de baixa la línia de telèfon fix si no es resol immediatament l'avaria, perquè "no em veig amb cor de d'iniciar un nou calvari que pot durar dos mesos per tornar a demanar el servei a Telefónica".
Aquesta informació ha estat elaborada gràcies a la trucada d'Òscar Ladero, veí de Barcelona.
Tot va començar quan l'Òscar va contractar el lloguer de la línia telefònica amb Jazztel, que ja li prestava el servei de trucades i connexió a Internet. El fet de no rebre cap trucada a casa el va fer sospitar. Una amiga el va posar sobre la pista d'un cas que per a ell començava a ser un misteri: "Vaig trucar a una amiga però no em va contestar. Quan va escoltar el meu missatge a la bústia de veu va retrucar, però qui va despenjar el telèfon era una senyora de l'Hospitalet", explica l'Òscar.
A partir d'aquell moment, va fer tota mena de gestions per esbrinar què estava passant. Efectivament, va marcar número que havia quedat registrat al telèfon de la seva amiga, que no es correspon amb el número que ell té contractat. El va atendre la Luisa, que en despenjar també va llegir el seu propi número.
Però encara n'hi ha més: si l'Òscar truca a la Luisa i ella no contesta, ell accedeix directament a la bústia de veu de la Luisa. Ella, veïna de l'Hospitalet, té contractat el servei amb Ono, que té una xarxa pròpia, mentre que ell, veí de Barcelona, opera amb Jazztel, que utilitza la infraestructura de Telefónica. Sembla complicat que amb dues xarxes diferents es produeixi un creuament de línies, tan complicat que ni Ono ni Jazztel no han trobat encara la causa de l'avaria.
Cada vegada que l'Òscar ha trucat a Jazztel per queixar-se ha obtingut una excusa diferent: "Primer em van dir que el número que apareixia quan jo trucava estava pendent d'assignar a un altre client, després que estaven fent proves, després que els cables que han de tocar els tècnics de Jazztel estan en una central que pertany a Telefónica i que mentre no es presenti un tècnic d'aquesta companyia, ells no hi poden intervenir. Finalment, també em van posar d'excusa que el cap de setmana Telefónica acumula moltes avaries i que no poden estar per atendre els operaris de Jazztel".
L'AVUI ha intentat posar-se en contacte amb els tècnics de Jazztel, però després de molts intents ha estat impossible obtenir la seva versió. Per la seva banda, la Luisa va trucar a Ono per demanar explicacions. Li van assegurar que en mitja hora l'avaria quedaria resolta. Dos dies després tot segueix igual.
Denúncia
Dijous a la tarda a l'Òscar se li va acabar la paciència i va interposar una denúncia contra Jazztel davant els Mossos d'Esquadra. Es planteja donar de baixa la línia de telèfon fix si no es resol immediatament l'avaria, perquè "no em veig amb cor de d'iniciar un nou calvari que pot durar dos mesos per tornar a demanar el servei a Telefónica".
Aquesta informació ha estat elaborada gràcies a la trucada d'Òscar Ladero, veí de Barcelona.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.