Infraestructures

infraestructures

Terrassa i Sabadell negocien una al·legació conjunta per canviar el traçat de la B-40

Estudien proposar que el vial s'allunyi més cap al nord i es preservi així el bosc de Can Bon Vilar

Terrassa també vol que es redueixi l'enllaç de Can Petit

Les àrees d'Urbanisme dels ajuntaments de Terrassa i Sabadell estan treballant els últims dies per veure si és possible fer una al·legació conjunta i consensuada al traçat proposat pel Ministeri de Foment a l'estudi informatiu del tram del quart cinturó fins a la Roca que passa pels dos municipis. La tinenta d'alcalde de Planificació Urbanística i Territori de Terrassa, Carme Labòria, així ho va explicar a la comissió informativa a la resta de representants de les formacions polítiques al consistori.

Des de Terrassa es defensa un traçat que s'allunyi més cap al nord com el que ja es va preveure al pla d'ordenació urbanística municipal (POUM) i que passi pels camps de Ca n'Arnella i no pel mig del bosc i el centre d'interpretació ambiental de Can Bon Vilar. Labòria considera que un traçat consensuat amb Sabadell donarà molta més força i sentit a l'al·legació i, a més, creu que a Sabadell també li interessa que un primer tram entre els dos municipis s'executi tan ràpidament com sigui possible per connectar amb la ronda Oest, un altre dels punts que inclouran a l'informe que s'aprovarà amb un decret d'alcaldia abans del 9 d'octubre, la data límit per al·legar donada per Foment.

Un altre aspecte que Terrassa posarà a les al·legacions és la reducció del volum de l'enllaç Terrassa Est, a Can Petit, que consideren “massa gran”, ja que inclou dues rotondes a cada cantó de l'autovia i un doble vial de connexió amb l'avinguda del Vallès. Labòria considera que amb un “enllaç més petit serà suficient per protegir la franja nord” i no afectar el camí del Monjos. També proposaran aprofitar els vials existents per connectar amb l'avinguda del Vallès i no fer-ne de nous “per evitar destrosses innecessàries”.

Altres qüestions que s'inclouran a l'informe són que es garanteixi la continuïtat de fins a nou camins rurals no inclosos a l'estudi amb les solucions tècniques que siguin necessàries, com ara el camí dels Monjos, i que el pas de l'autovia sobre la carretera de Castellar es faci més ample per si en un futur “es vol eixamplar la carretera”. La resta són suggeriments sobre aspectes relacionats amb la contaminació ambiental i acústica en què el consistori demanarà que l'estudi s'ajusti a la nova normativa i no a la que era vigent el 2004.

Labòria va explicar que s'aprofitarà per tornar a reivindicar la construcció d'un enllaç al sector de desenvolupament de les Aymerigues al tram ja en funcionament del quart cinturó.

LA FRASE

Estem parlant amb Sabadell per pactar un traçat lògic i amb menys impacte ambiental
Carme Labòria
tinenta d'alcalde de Planificació Urbanística i Territori a Terrassa


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.