Puig es compromet a no fer servir el radar per recaptar
El Servei Català de Trànsit revisarà l'emplaçament dels detectors actuals i no té previst instal·lar-ne de nous
Joan Aregio adverteix que el nou sistema no dóna via lliure a cap excés de velocitat
El conseller d'Interior, Felip Puig, es va comprometre ahir a “no fer servir els radars instal·lats als voltants de Barcelona com a eina recaptatòria” i va insinuar que el govern tripartit havia instal·lat alguns d'aquests detectors en zones estratègiques per multar un nombre més elevat de conductors. Aprofitant la supressió del límit dels 80 km/h, els radars de velocitat s'instal·laran ara exclusivament en els punts més adequats per garantir la seguretat i evitar incompliments dels nous límits de velocitat, va assegurar Felip Puig.
El nou director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, va anunciar que durant les pròximes setmanes es revisarà l'emplaçament dels radars de l'àrea de Barcelona, i va avançar que de moment es descarta instal·lar-ne més.
De tota manera, Joan Aregio va voler destacar que l'eliminació del límit de velocitat a 80 km/h no s'ha d'interpretar com una flexibilització o relaxació dels controls sobre la velocitat. “Pel que fa a la vigilància, el SCT no canviarà gens. Estarem molt atents, perquè ningú ha de pensar que els canvis que s'introduiran ara signifiquen que ja es pot córrer; s'ha de continuar respectant el límit de velocitat”.
El director del SCT i el conseller Felip Puig van detallar que mentre no entrin en vigor els nous límits de velocitat per a cada via en concret –és a dir, durant aquest mes de febrer– s'ha de continuar respectant al peu de la lletra el límit de velocitat de 80 km/h a la zona metropolitana de Barcelona.
Sense esperar l'aplicació, els senadors de l'Entesa de Progrés duran al Senat una proposta per reduir el límit de velocitat a totes les grans ciutats.