Societat

Les entitats de consumidors aconsellen evitar la justícia i reclamar indemnitzacions

Una avaria històrica

L'Associació General de Consumidors, Asgeco, aconsella als afectats per l'apagada que reclamin indemnitzacions pels danys que hagin pogut patir. Aquesta confederació estatal recomana també que es comuniquin els danys a les empreses asseguradores de la llar. Segons va explicar a l'AVUI Manel Ruiz, director tècnic de la Unió de Consumidors de Catalunya (UCC), en primera instància s'ha de reclamar a Fecsa-Endesa, ja que "està establerta legalment la seva obligació de rescabalar les pèrdues".

D'entrada, "no es pot cobrar per un servei que no s'ha prestat", indica Manel Ruiz. Però en aquest cas, donades les greus conseqüències que pot haver tingut l'apagada, també "es poden reclamar els danys i prejudicis que ha provocat". La reclamació s'ha de fer a l'Oficina d'Atenció al Client de Fecsa-Endesa, ja sigui per via telefònica (902 50 77 50), per Internet (www.endesaonline.com) o bé a l'oficina de la companyia més propera al client. L'UCC recomana que quan es formalitzi la reclamació s'acompanyi de factures o "de proves que acreditin el valor del que s'ha perdut".

Si el client considera que la resposta de la companyia no ha estat l'adient, la UCC recomana recórrer a una segona instància, l'OMIC de Barcelona (Oficina Municipal d'Informació al Consumidor, telèfon 934 027 841) o l'Agència Catalana del Consum (telèfon 012, o a la web www.consum.cat). "En a-quest cas aniríem per la via de l'arbitratge", explica Ruiz. La UCC ofereix tota la informació (93 454 67 76), però només s'ocupa de les reclamacions dels seus socis.

En principi, l'empresa elèctrica s'hauria de fer responsable dels danys. Però el director tècnic de la UCC avisa que hi ha "clàusules evasives", i si l'avaria és per una "causa major" hi pot haver problemes.

També es poden reclamar danys i perjudicis per via judicial. Manel Ruiz recomana en aquests casos "mesurar bé els costos que pot comportar; a un particular que es quedi un dia sense llum difícilment li sortirà a compte".


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
societat

Aturen ‘sine die’ un desnonament d’un edifici amb onze habitatges

arbúcies
societat

Blanes treballa perquè es puguin bonificar els hivernacles agraris en sòl rústic

blanes
SOCIETAT

Prova pilot per establir un sistema d’avís als banyistes a platges o cales no vigilades

Mataró
SOCIETAT

El 74% de les estades a allotjaments d’urgència de l’Ajuntament de Barcelona superen els sis mesos

Barcelona
societat

L'ajuntament canvia el model d’algunes fonts per evitar-ne usos incívics

figueres
tradicions

La Mercè 2024 tindrà pregonera i un novedós ‘videocartell’

barcelona
educació

Educació rep 3.516 reclamacions per les adjudicacions de docents

barcelona
MEDI AMBIENT

El parc natural dels Ports es prepara per reintroduir el voltor negre a l’entorn

Roquetes
societat

Junts presenta una moció per ampliar les places de la llar d’infants la Farigola

vilablareix