Societat

Un pas de vianants que genera embussos

La notícia del lector

Embussos a la carretera, cues per adquirir entrades per al concert de Springsteen o per comprar al mercat, i cues també per creuar un pas de vianants, com passa sovint a la cruïlla entre el carrer de Joan Güell i el carrer de Sants, a tocar de la plaça de Sants.
Com qualsevol carrer comercial, bull de gent que passeja, mira aparadors i comparteix l'ample de les voreres amb bancs, papereres, arbres, quioscs, aparcaments de bicicletes i boques de metro. Els vianants es fan lloc en el petit espai reservat per esperar abans no es posi verd el semàfor per creuar el pas de vianants que hi ha en aquesta cruïlla.

Cap a quarts de vuit del vespre de divendres la saturació és considerable. Els vianants que esperen s'han convertit en un obstacle per als que passegen pel carrer. Una situació que, segons la Cristina Bosch, "és molt habitual en aquest punt, més enllà del cap de setmana".

Aquesta veïna explica que sovint "s'acumula tanta gent a la vorera esperant per creuar que es forma un tap, i qui vol seguir per la vorera ha de baixar a la calçada per vorejar l'aglomeració, amb el risc que se l'emporti per davant un cotxe".

La Cristina considera que la solució passa per robar més espai als cotxes, no només per garantir la seguretat del vianant sinó també la protecció del medi ambient: "La ciutat té un greu problema de contaminació ambiental i necessita reduir el trànsit de vehicles motoritzats. En el cas del carrer de Sants, s'hauria d'anul·lar un carril en cada sentit i reconvertir-lo en unes voreres més amples i aprofitar per posar-hi una carril per a bicicletes", assegura.

Complexa
El districte de Sants-Montjuïc admet que hi ha un problema de saturació en aquest punt: "És una cruïlla amb molta afluència tant de vianants com de trànsit rodat, i això crea dificultats en alguns moments". En aquest sentit, el consistori s'ha compromès a "estudiar possibles solucions urbanístiques" i a dur-les a terme "si són viables". Amb tot, els tècnics del Districte, que han visitat aquest punt arran de la trucada de l'AVUI, adverteixen de la complexitat d'ampliar la vorera en detriment de la calçada, "que ja és prou ampla", perquè "ens trobaríem amb dificultats per absorbir el volum de vehicles" que circulen pel carrer de Sants.

De fet, en el tram del carrer de Sants a l'altura del mercat d'Hostafrancs es produïa una situació similar a la de la cruïlla de Joan Güell. Els vianants s'aturen a les paradetes exteriors del mercat i acaben obstruint el pas a la resta de gent perquè la vorera és força estreta. Però s'hi van instal·lar unes baranes que en bona mesura dissuadeixen la gent que vol baixar a la calçada per fer via davant d'una aglomeració.

La Cristina creu que l'ampliació de l'espai destinat al vianant també tindria efectes positius per als comerços, "perquè la gent podria mirar tranquil·lament els aparadors sense rebre empentes dels que volen passar ràpid".

Aquesta informació ha estat elaborada gràcies a la carta de Cristina Bosch, veïna de Sants


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Societat

Tanquen l’accés a cinc espais naturals per l’elevat risc d’incendi

Cornudella de Montsant
SOCIETAT

La calor porta flexibilitat als horaris d’obres a Barcelona

BARCELONA

Obren pistes esportives per facilitar espais de joc en els vespres d’estiu

FIGUERES
Infraestructures i serveis

Les obres a l’L5 permetran millorar la freqüència de pas

Cornellà de Llobregat
judicial

“És agressió sexual. No vam donar consentiment al policia, sinó al personatge creat per l’estat”

barcelona
Ciència

Relacionen la degeneració d’una regió cerebral amb la severitat de l’Alzheimer

Barcelona

Primera campanya de recollida i reciclatge de neoprè als centres de submarinisme de la Costa Brava

GIRONA
SOCIETAT

Mataró participa en un projecte europeu per fomentar la circularitat del residu tèxtil

Mataró

Tram final de la primera fase de la reforma urbana del barri de la Platja 

PALAMÓS