Societat

El mercat de Sants, KO

L’Ajuntament avança el projecte de rehabilitació de la instal·lació

Prop del centenari i amb un futur incert. Així viu el mercat de Sants el viacrucis de les obres del tren de gran velocitat (TGV) que l’envolta. Els camions entren i surten constantment per tres dels quatre carrers perimetrals i els comerciants ja han perdut prop d’un terç del calaix.

Les obres del TGV a Sants i les prèvies de fonamentació dels pilars del soterrament de la graella de vies han ocupat bona part del carrer Antoni de Capmany, paral·lel a les vies. L’estació del metro de Mercat Nou, batejada així perquè és a només cent metres del mercat, està tancada des d’abans de l’estiu, i el pas soterrat immediat, pel carrer Riera de Tena, també. De fet, el pas per a vianants des del barri de la Bordeta, que travessa les vies per sota i arriba fins al mercat, ha quedat reduït al pont obscur, batejat com a pont del terror, del carrer Badal. El de Riera Blanca, ple d’obres però obert per als vianants, és mig quilòmetre lluny.

“Ens hem quedat en un cul-de-sac”, lamenta el president de l’Associació de Venedors del Mercat de Sants, Eleuteri Galinsoga. Els operadors del mercat, tot i que assenyalen que “el mal no ve només d’ara”, lamenten que la seva situació “comença a ser desesperada”.
El tancament de parades afecta tots els mercats de la ciutat que no s’han remodelat, però més el de Sants. Hi ha 115 parades tancades de les 244 totals, i 27 de les 77 perimetrals exteriors.
Els paradistes de fora són els que més pateixen pel pas constant de camions cap a les obres. L’entrada dels camions i el material, amb la pols que genera, es fa pels carrers Sant Jordi i Sant Medir. “Sovint han hagut de treure la roba i els objectes que tenen penjats a les parades exteriors abans que els camions les facin malbé”, explica el xarcuter Galinsoga.

El mercat de Sants no hauria de rehabilitar-se durant aquest mandat municipal, en principi, ja que no figurava en el grup de centres comercials municipals pendents de refer-se, segons l’Institut Municipal de Mercats. Però les queixes dels comerciants han estovat l’Ajuntament. El tinent d’alcalde i responsable de Comerç, Jordi William Carnés, els ha assegurat que miraran d’incloure el projecte de reforma del mercat entre les obres d’aquest mandat. L’objectiu és arribar al centenari, l’any 2013, amb més bona salut que la que prometen les actuals perspectives. Fins i tot ja es parla d’algun emplaçament provisional mentre durin les obres. La carpa es podria traslladar a Can Mantega o la rambla Badal, un cop alliberada de la seva funció actual de magatzem de materials al tram més proper a les vies del tren.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
infraestructures

La mobilitat obligada, de franc a la C-16 i la C-32 a partir del 4 de novembre

Barcelona
Societat

Tanquen l’accés a cinc espais naturals per l’elevat risc d’incendi

Cornudella de Montsant
SOCIETAT

La calor porta flexibilitat als horaris d’obres a Barcelona

BARCELONA

Obren pistes esportives per facilitar espais de joc en els vespres d’estiu

FIGUERES
Infraestructures i serveis

Les obres a l’L5 permetran millorar la freqüència de pas

Cornellà de Llobregat
judicial

“És agressió sexual. No vam donar consentiment al policia, sinó al personatge creat per l’estat”

barcelona
Ciència

Relacionen la degeneració d’una regió cerebral amb la severitat de l’Alzheimer

Barcelona

Primera campanya de recollida i reciclatge de neoprè als centres de submarinisme de la Costa Brava

GIRONA
SOCIETAT

Mataró participa en un projecte europeu per fomentar la circularitat del residu tèxtil

Mataró