Societat

Els usuaris del Bicing suspenen la disponibilitat de bicicletes i d'ancoratges del servei

Transport públic

Els usuaris puntuen el servei del Bicing amb un 6,64 sobre deu, tot i que suspenen la disponibilitat de bicicletes amb un 4,54 i d'ancoratges amb un 4,90. Els aspectes a millorar són la resposta rebuda després d'haver fet una reclamació (5,53) i l'estat de manteniment de les bicicletes (6,09). El que valoren més positivament és el model de bicicleta (7,2), la situació de les estacions (7,2), la facilitat d'utilització del servei (4,2) i la tarifa d'abonament anual (6,8).

Francesc Narváez, regidor de mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, ha presentat aquest dilluns les dades de l'enquesta, realitzada el maig de 2008 de manera aleatòria i per correu electrònic a 2.965 abonats que han utilitzat el servei un mínim de cinc vegades.

Actualment el Bicing compta amb 151.479 abonats, 367 estacions i 5.500 bicicletes en servei. Narváez ha explicat que a finals de juliol d'aquest any finalitzarà la "implantació definitiva del Bicing" amb un total de 384 estacions repartides per diversos districtes i un màxim de 6.000 bicicletes. La resta d'estacions fins arribar a les 400 de moment no es poden instal·lar ja que es troben en zones d'obres.

Canvis al Bicing

L'Ajuntament preveu limitar el creixement del Bicing, per aquest motiu durà a terme diferents canvis per a consolidar-lo. D'aquesta manera, el setembre es milloraran els sistemes d'informació de servei, es millorarà el sistema d'ancoratge amb la incorporació d'un led més gran i un avís sonor, i el juny es reforçarà el servei d'atenció al client. A més a més, es pretén realitzar altres millores tot i que encara no s'ha anunciat quan. Aquestes són un augment del nombre de vehicles de distribució i la incorporació d'un comprovant que mostri que la bicicleta ha estat retornada correctament per tal que es generi un rebut a la zona d'usuari del web.

Un accident per cada 108.000 usos

Narváez ha exposat que l'ús mig d'utilització del Bicing és de 16,8 minuts els dies laborables i 21,8 minuts els dies festius. El regidor ha destacat que des de la implantació del servei hi ha hagut "només 83 accidents" d'un total de 8,7 milions de desplaçaments. Hi ha hagut un accident per cada 108.000 usos i només en tres casos els accidentats han acabat a l'hospital.

Cada dia es realitzen uns 39.500 viatges, dels que un 1,5% deriven en queixes, reclamacions o suggeriments. En concret, cada dia hi ha 4.500 visites a la pàgina web, 1.200 trucades, 300 visites a l'oficina d'atenció a l'usuari de la plaça Carles Pi i Sunyer i 150 correus electrònics rebuts.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
societat

Blanes treballa perquè es puguin bonificar els hivernacles agraris en sòl rústic

blanes
SOCIETAT

Prova pilot per establir un sistema d’avís als banyistes a platges o cales no vigilades

Mataró
SOCIETAT

El 74% de les estades a allotjaments d’urgència de l’Ajuntament de Barcelona superen els sis mesos

Barcelona
societat

L'ajuntament canvia el model d’algunes fonts per evitar-ne usos incívics

figueres
tradicions

La Mercè 2024 tindrà pregonera i un novedós ‘videocartell’

barcelona
educació

Educació rep 3.516 reclamacions per les adjudicacions de docents

barcelona
MEDI AMBIENT

El parc natural dels Ports es prepara per reintroduir el voltor negre a l’entorn

Roquetes
societat

Junts presenta una moció per ampliar les places de la llar d’infants la Farigola

vilablareix
societat

Reactiven el protocol de calor per fer front a les altes temperatures

olot