Societat

El Bicing rep 800 queixes al dia

L’èxit del Bicing a Barcelona ha sorprès la mateixa empresa i ha crescut tant en tan poc temps que hi ha perill que mori d’èxit, segons van alertar ahir els regidors de l’oposició durant la compareixença que va fer l’empresa municipal BSM (Barcelona Serveis Municipals) en la comissió de presidència de l’Ajuntament.

Segons les dades de l’Ajuntament, hi ha unes 800 queixes al dia, tot i que la informació oficial fa una distinció subtil entre “incidències” en el servei i “queixes”. Només en el mes d’abril, el que anomenen incidències van ser 23.476, i les queixes, 539. De totes les demandes de comunicacions rebudes aquell mes per aclariments sobre el servei, 42.361, set mil ja no van ser ni ateses, admet BSM.

El Bicing ha arribat a mitjans de maig als 143.900 usuaris i ja té 334 estacions. Des que va entrar en servei fa un any, el lloguer de bicicletes acumula quasi 8 milions de viatges, a raó d’uns 8 viatges per bicicleta i dia. Aquest gran creixement ha fet també multiplicar les avaries, tant de les bicicletes com del sistema informàtic, que sovint deixa sense servei els usuaris. Tot i això, segons BSM la ràtio de disponibilitat de les bicicletes, de les estacions i dels ancoratges supera el 95%. Les dades oficials asseguren, fins i tot, que el Bicing rep més felicitacions que queixes, ja que la majoria es qualifiquen de “consultes o incidències”.

Les dades del Bicing es van facilitar de forma confusa fins i tot a la comissió política municipal, fet que va revolucionar l’oposició, que va arribar a titllar-les de falses, a més de denunciar que se’ls amagava informació sobre el contracte amb la concessionària. El tinent d’alcalde Carles Martí va qualificar els regidors que protestaven de “fer catastrofisme”, i va assegurar que “la realitat era magnífica i que les dades cantaven”.

Joaquim Forn (CiU) va denunciar la no realització de l’enquesta sobre els servei a què s’havia compromès l’Ajuntament. Ricard Martínez (ERC) va assegurar que les dades que es donaven a les compareixença “eren falses i no es podien contrastar”. Va acusar l’equip de govern d’“haver fet malbé una gran idea” i d’haver convertit “una icona en un problema”.

El director general de BSM va acabar admetent “que el vestit s’havia quedat petit”. Al final, el primer tinent d’alcalde, Martí, per apaivagar els ànims, va anunciar que al plenari del juny es presentaria un nou informe, més exhaustiu.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
societat

Blanes treballa perquè es puguin bonificar els hivernacles agraris en sòl rústic

blanes
SOCIETAT

Prova pilot per establir un sistema d’avís als banyistes a platges o cales no vigilades

Mataró
SOCIETAT

El 74% de les estades a allotjaments d’urgència de l’Ajuntament de Barcelona superen els sis mesos

Barcelona
societat

L'ajuntament canvia el model d’algunes fonts per evitar-ne usos incívics

figueres
tradicions

La Mercè 2024 tindrà pregonera i un novedós ‘videocartell’

barcelona
educació

Educació rep 3.516 reclamacions per les adjudicacions de docents

barcelona
MEDI AMBIENT

El parc natural dels Ports es prepara per reintroduir el voltor negre a l’entorn

Roquetes
societat

Junts presenta una moció per ampliar les places de la llar d’infants la Farigola

vilablareix
societat

Reactiven el protocol de calor per fer front a les altes temperatures

olot