Societat

Les notes dels alumnes influiran en l'avaluació dels mestres

Educació

L'avaluació del professorat que preveu l'avantprojecte de llei d'educació de Catalunya per incentivar la promoció dins del cos incorporarà com a indicador els resultats obtinguts per l'alumnat, tenint en compte el progrés experimentat pels escolars i el context socioeconòmic i cultural en què s'inscriu cada centre.

La intenció del departament d'Educació és que aquesta variable se sumi al conjunt de factors que s'utilitzaran per avaluar la tasca docent, i amb aquesta idea s'està començant a treballar de cara a la constitució de la nova Agència d'Avaluació del Sistema Educatiu, un organisme independent que s'encarregarà de fixar els criteris de l'activitat avaluadora, que abastarà tots els àmbits del sistema.

Pel que fa a l'avaluació de la tasca docent, una mesura que ha aixecat moltes reticències entre el col·lectiu de professors, la valoració de resultats s'efectuaria en base al progrés experimentat per l'alumnat, és a dir, partint de "la diferència entre el punt de partida i el punt d'arribada", i també tindria en compte l'assoliment de competències bàsiques, va explicar el secretari de polítiques educatives de la conselleria, Francesc Colomé.

Diagnòstic previ
Això obligarà a realitzar prèviament un diagnòstic que especifiqui en cada cas quin és el punt del que es parteix, amb l'objectiu que el perfil dels alumnes no condicioni en cap cas el resultats de l'avaluació.

El president del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, Joaquim Prats, que està començant a embastar el model i les funcions de la nova agència, va insistir també que aquesta valoració es "contextualitzarà" en cada cas d'acord amb la realitat del centre, i que no serà una variable "dominant" dins el conjunt d'indicadors, ja que factors com l'existència d'un bon clima de treball intervenen també de forma molt determinant en l'eficàcia docent i els resultats dels escolars.

Transparència
Prats va assegurar que els criteris d'avaluació seran "objectius" i "transparents", si bé també va indicar que s'intentarà que el model sigui prou flexible per encabir diversos perfils, sempre que demostrin ser competents. "No volem fer una avaluació de funcionaris, sinó de professors que ensenyen", va reblar. Aquesta avaluació recaurà fonamentalment en la Inspecció d'Educació, amb el suport de l'equip directiu, a partir dels criteris fixats per l'Agència.

Les altres variables que ja apuntava l'avantprojecte com a mèrits per a la promoció dels mestres seran l'assistència a cursos de formació permanent (que haurà de ser superada i contrastada amb la pràctica a l'aula), la participació en projectes d'innovació educativa, la realització de treballs de recerca i el paper desenvolupat en la gestió i la dinamització dels centres.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.