Societat
Madrid i París signen a Saragossa l'acord per soterrar un tram de la interconnexió de la MAT
Molt alta tensió
Si no hi ha sorpreses d'última hora, el president de l'Estat espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, i el primer ministre francès, François Fillon, signaran avui a la cimera hispanofrancesa que se celebrarà a Saragossa l'acord per soterrar el tram de la interconnexió de la línia de molt alta tensió (MAT) en corrent continu entre Santa Llogaia d'Àlguema (Alt Empordà) i Baixàs (Rosselló).
L'acord segueix les directrius de l'informe final del mediador europeu escollit per desencallar la infraestructura, Mario Monti, que també es presentarà avui a la cimera. El que encara faltarà pactar entre els dos governs és el traçat exacte per on anirà la línia de 400.000 volts. La intenció de l'Estat espanyol, segons han apuntat diverses fonts a l'AVUI, és fer-lo passar per la Jonquera, paral·lel al traçat del tren de gran velocitat (TGV).
Falta de concreció
El document que signaran Zapatero i Fillon tampoc concretarà la data d'entrada en funcionament de la interconnexió. Tot i així, tots dos donarien per vàlid el juliol del 2012. El calendari de la resta de la MAT preveu que el tram entre Sentmenat i Bescanó estigui a punt el juliol del 2009, i el de Bescanó fins a Santa Llogaia, el juliol del 2010.
El que sí que es crearà aquest mateix any és la societat que s'encarregarà de la comercialització de la interconnexió, que estarà formada pels dos Estats amb la possibilitat que també hi entrin empreses privades. Pel que fa al cost del projecte, la primera opció és que cada govern es financi el tram que passa pel seu territori, 25 quilòmetres a la banda gironina i 30 a la francesa. No està del tot descartat, però, que finalment cada Estat es faci càrrec del 50% de l'obra.
L'acord segueix les directrius de l'informe final del mediador europeu escollit per desencallar la infraestructura, Mario Monti, que també es presentarà avui a la cimera. El que encara faltarà pactar entre els dos governs és el traçat exacte per on anirà la línia de 400.000 volts. La intenció de l'Estat espanyol, segons han apuntat diverses fonts a l'AVUI, és fer-lo passar per la Jonquera, paral·lel al traçat del tren de gran velocitat (TGV).
Falta de concreció
El document que signaran Zapatero i Fillon tampoc concretarà la data d'entrada en funcionament de la interconnexió. Tot i així, tots dos donarien per vàlid el juliol del 2012. El calendari de la resta de la MAT preveu que el tram entre Sentmenat i Bescanó estigui a punt el juliol del 2009, i el de Bescanó fins a Santa Llogaia, el juliol del 2010.
El que sí que es crearà aquest mateix any és la societat que s'encarregarà de la comercialització de la interconnexió, que estarà formada pels dos Estats amb la possibilitat que també hi entrin empreses privades. Pel que fa al cost del projecte, la primera opció és que cada govern es financi el tram que passa pel seu territori, 25 quilòmetres a la banda gironina i 30 a la francesa. No està del tot descartat, però, que finalment cada Estat es faci càrrec del 50% de l'obra.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.