Societat

La batalla per la venda dels bitllets de Ryanair, al jutjat

Tribunals

El jutjat mercantil número 2 de Barcelona va celebrar ahir el primer judici de la batalla legal que ha plantejat la companyia aèria de baix cost Ryanair contra diverses agències de viatges que operen a internet, amb l'objectiu d'aconseguir que aquests portals deixin de fer d'intermediaris en la comercialització dels bitllets dels seus vols. El primer episodi d'aquest llarg procés es va viure l'agost passat amb l'amenaça de Ryanair d'anul·lar bitllets ja venuts a través dels portals, advertència que no es va concretar mai. El segon embat es va produir ahir quan el representants legals de Ryanair i Atrápalo es van trobar davant del jutge per resoldre la demanda de la companyia aèria contra el portal amb seu social a Catalunya.

Ryanair considera que la intervenció de l'agència de viatges virtual va en contra de la mateixa raó de ser de la companyia, que fa deu anys va decidir comercialitzar directament els seus productes a través de la seva web i així, eliminant els intermediaris, aconseguir un producte de baix cost.

L'advocat va traslladar el debat a la terminologia del comerç tradicional assegurant que "Ryanair ven al detall i no a l'engròs" i rebutjant les pràctiques d'Atrápalo comparant-les amb la revenda del futbol, "que està prohibida". El lletrat va argumentar que la compra d'un bitllet de Ryanair a través d'Atrápalo fa que pugi el preu final del passatge "i això perjudica la companyia, ja que com més car és el passatge menys vendes hi ha perquè el client marxa".

Ryanair assegura que "és impossible" precisar el dany econòmic que els suposa la intervenció de portals com Atrápalo i per això la demanda no va acompanyada de cap petició d'indemnització concreta. Només sol·licita que l'agència de viatges "deixi de fer la feina d'intermediari en la comercialització".

L'advocat d'Atrápalo va rebatre els arguments de Ryanair assegurant que "el model de negoci de la companyia aèria és el d'excloure les agències de viatges". El portal assegura que el cobrament de comissions no danya l'interès de la companyia. El representant legal del portal va defensar que l'agència de viatges és només "un canal d'informació i no pas un canal de distribució".



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.