Societat

La immersió s’estén per primer cop fins al final de la primària

La metodologia d’immersió lingüística, entesa com el conjunt de tècniques que van impulsar les escoles a mitjans dels anys 80 per garantir la integració de l’alumnat immigrant, a través de la llengua, durant els primers anys de la seva escolarització, i mantenir el caràcter del català com a llengua vehicular, s’estendrà aquest curs per primer cop fins a 6è de primària.

El pla d’actualització de la immersió que va posar en marxa ara fa un any el departament d’Educació en 85 escoles, i que es va iniciar amb la formació de 361 mestres de parvulari i cicle inicial de primària, comença a partir d’ara una segona etapa consistent a traslladar aquesta formació també als ensenyants de cicle mitjà i superior, és a dir, de tercer fins a sisè de primària. El curs 2010-11, en una tercera fase, els cursos arribaran també als docents de secundària.

El canvi d’estratègia respecte a la promoguda fa quasi trenta anys davant l’allau d’immigrants que van començar a arribar a les escoles procedents d’altres zones de l’Estat, fonamentalment d’Andalusia i Extremadura, es deu a uns quants motius. El primer és que, a diferència de llavors, els alumnes nouvinguts “ni arriben ara a l’inici de curs ni es concentren només als primers cursos de l’etapa”, sinó que el degoteig es produeix al llarg de tot el curs, del primer dia a l’últim, i en tots els cursos, de parvulari fins a sisè, segons explica el director general d’Innovació del departament d’Educació, Joan Badia.

Un segon argument que justifica l’impuls i l’actualització de les tècniques d’immersió fins al final de la primària és que ha augmentat considerablement la complexitat d’un escenari on, actualment, es parlen “més de 250 llengües” a Catalunya, apunta Badia. Aquesta nova realitat recomana incidir molt en el treball de la llengua en tots els cursos de l’etapa.

I un últim argument relacionat amb aquest és que, malgrat el notable èxit que va tenir el procés d’immersió engegat els anys 1980, hi ha sectors que sostenen que si no es va arribar a consolidar del tot va ser perquè no es va preveure un seguiment en el treball de la llengua més enllà de l’esforç realitzat en les primeres edats.

S’hi afegeixen 68 escoles
En paral·lel al començament d’aquesta segona fase, el primer trimestre d’aquest curs 68 centres més s’han incorporat al pla d’actualització de la immersió. Dos o tres mestres de cadascuna d’aquestes escoles participaran fins a finals de curs en seminaris per actualitzar els seus coneixements i traslladar-los a l’equip de parvulari i primer cicle de primària.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
EL PORT DE LA SELVA

Una analítica determinarà si l’aigua de xarxa torna a ser apta per al consum

EL PORT DE LA SELVA
Medi ambient

Primera campanya antiincendis amb ambulància 4x4 de l’àrea metropolitana

Barcelona
LLORET DE MAR

Més de 50 persones gaudeixen del programa Apropa Cultura

LLORET DE MAR
societat

Una trentena de joves llança objectes contra els Mossos a la festa major

bescanó
infraestructures

Aprovació definitiva del projecte per reformar el passeig del Mar

palamós
PALAMÓS

Estudien apel·lar per aturar la construcció de Residencial Cala S’Alguer

PALAMÓS
societat

Adjudiquen les obres de la depuradora de Bot, a la Terra Alta

Bot
societat

Impulsen la formació de persones amb discapacitat en matèria digital

Barcelona
GIRONA

Girona Centre i l’Ajuntament presenten el cartell de la cursa del carrer Nou

GIRONA