Societat

Comença l'aturada d'autobusos de Barcelona, que ja és la número 20 en un any

Els convocants de la vaga són CGT, Actub i la Plataforma Sindical d'Autobusos de Barcelona, que consideren que la negociació del conveni "està parada i no es veu cap possibilitat d'acord"

Els conductors d'autobusos de Barcelona afronten aquest dilluns la seva atura número 20 en un any i mig, convocada per tres sindicats en protesta per la falta d'acord en el conveni col·lectiu d'aquest any.

Els convocants són CGT, Actub i la Plataforma Sindical d'Autobusos de Barcelona, que consideren que la negociació del conveni "està parada i no es veu cap possibilitat d'acord" i estan en desacord amb el servei interlínies. La convocatòria no compta amb el suport d'UGT ni CCOO.

Els tres sindicats que han convocat l'aturada de cinc hores, entre les 11.00 i les 16.00 hores d'avui, confien que el 100% de la plantilla la secundi, malgrat les "pressions" de la direcció de TMB perquè els nous conductors no se sumin a la protesta.

El president del comitè d'empresa, Saturnino Mercader, de CGT, ha expressat la seva esperança que el 100% de la plantilla dels treballadors d'Autobusos de Barcelona, conductors o no, secundin l'aturada, encara que l'empresa "ha pressionat" els nous conductors perquè no li donin suport i ha convocat reunions amb els agents d'intervenció (que controlen els bitllets) per evitar la seva participació a la vaga.

Fonts de TMB consultades per Efe rebutgen aquestes acusacions i opinen que els que pressionen, "cada dia de l'any", són els convocants de l'aturada.

La presidenta i el vicepresident de l'empresa, Assumpta Escarp i Dídac Pestaña, respectivament, han enviat una carta "transparent" als treballadors en què se'ls indica que la situació de desacord entre les parts està entrant en un terreny delicat per al futur de l'empresa.

Els treballadors han estat convocats pels tres sindicats a celebrar una assemblea a les 13.00 hores d'avui davant els jutjats socials, situats a la ronda de Sant Pere de Barcelona, on poc abans està fixat un judici que ha de dirimir el desacord entre l'empresa i els tres sindicats sobre l'aplicació de les pauses de 25 minuts en la jornada laboral.

Segons els sindicats, l'empresa aplica de forma unilateral els 25 minuts de descans diaris, mentre que fonts de TMB consideren que simplement s'ha allargat al 2009 el pacte que es va assolir sobre aquest tema l'any passat.

Un conductor d'autobús genera a l'any uns 13 dies de festa sumant els 25 minuts de descans diaris, dels quals vuit són de descans obligatori i els altres cinc es pot optar per cobrar-los o reposar, segons l'aplicació que realitza l'empresa.

Els conductors d'autobús no pararan a les 11.00 hores el servei, sinó que acabaran el recorregut de cada línia i tornaran el vehicle a la seva cotxera corresponent, on acudiran els del torn corresponent abans de les 16.00 hores per recollir l'autobús i tenir-lo al començament de línia a aquesta hora, quan es preveu que acabi l'aturada.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.