Societat

Els familiars, indignats amb la falta d'informació

Les queixes per la falta d’informació de la companyia aèria les primeres hores després de la tragèdia, la indignació per les circumstàncies en què es va produir l’accident i la por a possibles errades en la identificació dels cadàvers van portar els familiars dels 172 passatgers del vol de Spanair accidentat a estudiar constituir-se en associació d’afectats, possibilitat que finalment va ser desestimada.

Les famílies van valorar aquesta possibilitat perquè, tot i que la prioritat ara és l’atenció dels ferits i la identificació ràpida dels morts per poder-los enterrar, no es fiaven de la companyia aèria. “Volem fer un seguiment de tot el que ha passat perquè no ens enganyin quan ens dispersem”, va assegurar ahir Ismael Rodríguez, conegut del regidor de Cultura de San Bartolomé de Tirajana (Gran Canària), Laudencio García, que va morir en l’accident amb la seva dona i la seva filla. Però hores després, el mateix Ismael Rodríguez va anunciar que les famílies desestimaven la creació d'una associació pels dubtes que els suports es puguessin mantenir gaire temps. Rodríguez va dir que els insults entre una banda i altra era un mal auguri.

La fiscalia de Madrid ja s’ha posat en contacte amb els afectats per comunicar-los que, si volen, poden personar-se en la causa com a acusació particular. Aquesta via els permetria sol·licitar al jutge encarregat del cas les diligències que considerin necessàries per a la investigació i també estarien informats en tot moment de la investigació.

Retrets i crítiques
Després de reunir-se per coordinar-se entre ells, tots estaven a l’espera de tornar-se a trobar amb representants de Spanair, encara que hi havia força desconfiança sobre l’èxit de la trobada, sobretot tenint en compte el fracàs de la primera reunió, celebrada dijous. Durant la reunió les famílies van reclamar a la companyia aèria detalls sobre les mesures que adoptarà per facilitar el trasllat dels morts als seus llocs d’origen. No van preguntar per les causes del sinistre, ja que estan sota secret de sumari.

En la reunió també es van sentir retrets, sobretot pel retard a l’hora de facilitar els noms dels passatgers de l’avió sinistrat i pel mal funcionament dels telèfons d’informació als familiars que Spanair va posar en marxa després de l’accident i que es van col·lapsar per l’allau de trucades.

I mentrestant a fora, tot i que la vicepresidenta del govern central, María Teresa Fernández de la Vega, havia garantit ahir als familiars que “s’arribarà fins al final” en la investigació del cas, els ànims d’alguns familiars s’anaven escalfant per la tensa espera de tres dies sense notícies. “Ens estan enganyant a tots. Jo no vull polítics. Vull solucions i que ens portin els nostres morts. Fa tres dies que espero i ningú em diu res”, es queixava Javier Nuñez, que ha perdut dos fills, un nét i la jove.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.