Infraestructures i serveis

L’ATM crea una targeta multipersonal després de les crítiques al nou model tarifari

La T-Familiar, que entrarà en vigor l’1 de març, tindrà 8 viatges, una caducitat de 30 dies i un cost de 10 euros

Les actuals targetes T-10 mantindran el caràcter multipersonal fins al 29 de febrer de 2020

L’Auto­ri­tat Metro­po­li­tana del Trans­port de l’Àrea de Bar­ce­lona ha rec­ti­fi­cat par­ci­al­ment després de les crítiques rebu­des al nou model tari­fari per al 2020 i ha deci­dit crear una nova tar­geta mul­ti­per­so­nal per a ús oca­si­o­nal, la T-Fami­liar. A més, les actu­als T-10 es podran con­ti­nuar uti­lit­zant per dife­rents per­so­nes al mateix temps fins al 29 de febrer.

En una roda de premsa aquest dijous després de la reunió del Con­sell d’Admi­nis­tració de l’ATM, el con­se­ller de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat i pre­si­dent de l’ens, Damià Cal­vet, ha expli­cat que arran dels dub­tes plan­te­jats pels usu­a­ris i ope­ra­dors s’han introduït qua­tre “ajus­ta­ments” en les noves tari­fes per tal que “de cap manera es desin­cen­tivi la uti­lit­zació del trans­port públic”.

La nove­tat més des­ta­cada és la cre­ació de la tar­geta T-Fami­liar, un títol mul­ti­per­so­nal de 8 viat­ges que tindrà un cost de 10 euros per a una zona i una cadu­ci­tat de trenta dies. Segons l’ATM, aquest títol “dona res­posta” a les situ­a­ci­ons en què s’uti­lit­zava la T-10 per des­plaçar-se de manera oca­si­o­nal en petits grups.

El nou títol està pen­sat sobre­tot per a famílies de qua­tre per­so­nes que facin viat­ges oca­si­o­nals per a un tra­jecte d’anada i tor­nada i no per a d’altres de cinc, per exem­ple, ja que ales­ho­res ja entra­rien en la cate­go­ria de família nom­brosa, ha jus­ti­fi­cat Cal­vet.

La T-Fami­liar entrarà en ser­vei l’1 de març 2020, l’endemà que s’esgoti la vigència dels títols com­prats fins al 31 de desem­bre d’aquest any. Men­tres­tant es podrà seguir uti­lit­zant la T-10 com a tar­geta de viat­ges de mul­ti­per­so­nals fins al 29 de febrer . Aquesta és una altra de les cor­rec­ci­ons que ha fet l’ATM, ja que en la seva pri­mera pro­posta aquests títols de 10 viat­ges pas­sa­ven a ser uni­per­so­nals a par­tir de l’1 de gener.

Una altra de les nove­tats que ha apro­vat l’ATM és els usu­a­ris de la T-16 no hau­ran de pagar les des­pe­ses d’expe­dició del títol, que fins ara supo­sa­ven uns 35 euros. Sí que s’haurà de pagar aquest import en el cas de pèrdua de la tar­geta.

A més, l’auto­ri­tat del trans­port ha deci­dit con­ge­lar els preus de les 7 zones i dei­xar-los a preus del 2019, després que els usu­a­ris del Ripollès i Ber­guedà es quei­xes­sin de l’enca­ri­ment que els supo­sa­ven les noves tari­fes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia