Economia

Per què reps anuncis tan precisos?

La publicitat hiperpersonalitzada i geolocalitzada, el més potent del màrqueting

Has rebut cap anunci aquest Nadal que sem­blava fet a mida? Pot­ser un recor­da­tori d’última hora per reser­var una taula al res­tau­rant del teu barri o un des­compte exclu­siu en una botiga pròxima. Aquest tipus de publi­ci­tat, hiper­per­so­na­lit­zada i geo­lo­ca­lit­zada, no és casual. És el resul­tat d’una de les tendències més potents del màrque­ting digi­tal: les micro­cam­pa­nyes hiper­lo­cals impul­sa­des per la intel·ligència arti­fi­cial (IA). Una tècnica que no només ens mos­tra cap on va el futur del màrque­ting, sinó que també plan­teja qüesti­ons sobre l’ús i la gestió de les nos­tres dades.

Les micro­cam­pa­nyes hiper­lo­cals es basen en dades de geo­lo­ca­lit­zació per diri­gir mis­sat­ges publi­ci­ta­ris a per­so­nes en zones molt con­cre­tes. Gràcies a tec­no­lo­gies com el geo­fen­cing, les empre­ses poden deli­mi­tar un radi geogràfic específic, i ho poden fer des d’un car­rer fins a un esde­ve­ni­ment local, per impac­tar amb anun­cis alta­ment per­so­na­lit­zats. La IA afe­geix un com­po­nent deci­siu ana­lit­zant fac­tors com el clima, el trànsit i fins i tot els hàbits de con­sum del públic.

Durant les fes­tes de Nadal, aquesta tec­no­lo­gia ha estat espe­ci­al­ment útil per a nego­cis locals i petits comerços. Qui no ha vist anun­cis pro­mo­ci­o­nant la botiga de regals més pro­pera, amb ofer­tes exclu­si­ves aquell mateix dia? Aquest enfo­ca­ment hiper­lo­cal ha permès a mol­tes mar­ques des­ta­car en un període satu­rat de mis­sat­ges publi­ci­ta­ris. Però també ha fet que els con­su­mi­dors es pre­gun­tin: com saben tant sobre mi?

El secret està en la pro­xi­mi­tat. L’avan­tatge d’aquest tipus de cam­pa­nyes és clar: con­nec­ten amb el públic de forma directa i relle­vant. Un exem­ple clàssic és el d’un cafè que envia pro­mo­ci­ons de begu­des calen­tes només als usu­a­ris que es tro­ben en zones on fa fred. Aquesta adap­tació ins­tantània i específica aug­menta les pos­si­bi­li­tats de con­versió, ja que l’oferta encaixa amb una neces­si­tat imme­di­ata. I com ho fan? Doncs a través d’anun­cis seg­men­tats.

Aquesta estratègia no només bene­fi­cia el con­su­mi­dor, sinó també les empre­ses, que poden opti­mit­zar els seus recur­sos publi­ci­ta­ris diri­gint-se només als cli­ents poten­ci­als en lloc d’inver­tir en públics que no són relle­vants.

Tan­ma­teix, cal ser pru­dents. La reco­llida de dades per part de les empre­ses implica rep­tes ètics i legals. Cada vegada més usu­a­ris són cons­ci­ents de com es pro­ces­sen i s’uti­lit­zen les seves dades per­so­nals. Les mar­ques que vul­guin tenir èxit amb les micro­cam­pa­nyes hiper­lo­cals han d’apos­tar per una trans­parència radi­cal i asse­gu­rar-se de com­plir estric­ta­ment la nor­ma­tiva de pro­tecció de dades.

Aquest Nadal pot haver estat una pri­mera presa de con­tacte per a molts con­su­mi­dors amb el poder de les micro­cam­pa­nyes hiper­lo­cals, però el seu ús va molt més enllà. Sec­tors com la res­tau­ració, els esde­ve­ni­ments i el comerç de pro­xi­mi­tat poden apro­fi­tar aques­tes tècni­ques per man­te­nir una con­nexió contínua i sig­ni­fi­ca­tiva amb els seus cli­ents durant tot l’any.

La clau del futur és enten­dre que no es tracta només de ven­dre, sinó de ser relle­vant i útil en el moment precís. Els con­su­mi­dors ja no volen anun­cis gene­ra­lis­tes, sinó solu­ci­ons per­so­na­lit­za­des que resol­guin neces­si­tats reals. Con­sul­tora de comu­ni­cació de Lleal Tulsà



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia