Cultura

Beatles a la venda

Música

El catàleg musical dels llegendaris Beatles serà accessible aviat per al sector empresarial, de manera que les seves cançons es podran utilitzar en anuncis publicitaris, segons va revelar ahir el diari britànic The Times. Vint anys enrere, el grup va reclamar una indemnització de 15 milions de dòlars per l’ús no autoritzat de la seva cançó Revolution en un anunci de Nike. Ara, en canvi, l’empresa Sony/ATV Music Publishing, propietària dels drets de 259 cançons compostes per John Lennon i Paul McCartney, vol concedir permisos a determinades marques per a l’ús de les cançons, amb el propòsit de consolidar la popularitat del grup i donar-lo a conèixer a les generacions més joves.

Versions no originals
Fins ara, molt poques cançons dels Beatles havien obtingut el permís per a l’ús publicitari, sempre a condició que la versionessin altres intèrprets. Tot i que els propietaris dels drets no necessiten permís dels membres supervivents, Paul McCartney i Ringo Starr, ni dels hereus de John Lennon i George Harrison, un responsable de l’empresa ha puntualitzat que senten “l’obligació moral” de discutir amb ells sobre l’ús que se’n faci.

Els Beatles van perdre el control dels drets del seu catàleg l’any 1969, quan la discogràfica Northern Songs va ser venuda a ATV Music. Michael Jackson els va adquirir el 1985 i, una dècada després, es va associar amb Sony per gestionar-los.

Ara s’ha obert la veda per a l’ús publicitari, i també per a bandes sonores de Hollywood (que ja prepara ofertes milionàries) i fins i tot per a algunes estrelles del rap que volen fer-ne versions. Sony/ATV espera arribar a acords com el que recentment ha signat Microsoft per utilitzar Star Me Up, dels Rolling Stones, per al qual ha pagat 6,75 milions d’euros.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.