Economia

1 de cada 4 llars només té telèfon mòbil

La preferència pels mòbils es dispara en el cas dels habitatges amb residents joves

La telefonia mòbil està relegant la telefonia fixa a marxes forçades. A finals de l’any passat, el 24% de les llars espanyoles disposaven només de telefonia mòbil, segons les dades de l’Eurobaròmetre que elabora regularment la Comissió Europea. Espanya se situa així lleugerament per sobre de la UE dels 27, on el 22% dels habitatges de primera residència disposen només de telefonia mòbil. En el cas de les llars amb joves l’aposta per la telefonia mòbil és aclaparadora, ja que més de la meitat de les vivendes de la UE –concretament el 54%– amb residents amb una mitjana d’edat de menys de 29 anys disposen només de telefonia mòbil.

Deixant de banda costums i hàbits, els principals motius que donen els usuaris de la telefonia fixa per no desterrar-la per sempre i passar-se a la mòbil són les tarifes sensiblement més altes d’aquesta última i la connexió a Internet que, de moment, facilita més còmodament la xarxa fixa.

Llibertat
De fet, si el preu de les trucades fos el mateix, el 27% de clients espanyols de telefonia fixa deixarien immediatament d’utilitzar-la en favor de la mòbil. A més, els clients valoren especialment la gran llibertat que donen els mòbils, ja que permeten realitzar i rebre trucades en qualsevol lloc i moment.

Per frenar aquest avenç, les operadores han intensificat en els últims mesos les seves ofertes en telefonia fixa, que se centren bàsicament en l’oferiment d’una tarifa plana de connexió a Internet a alta velocitat mitjançant ADSL i de trucades a fixos a tot l’Estat. Encara que els preus varien segons les companyies i prestacions –bàsicament per la capacitat de la connexió a Internet– actualment es poden trobar al mercat quotes amb aquestes característiques per un preu del voltant dels 35 euros mensuals. Del que es tracta, en definitiva, és d’evitar la pèrdua de tràfic en favor de les operadores de mòbils i utilitzant com a ganxo la banda ampla per a Internet.

També busquen aquesta finalitat els recentment anunciats telèfons duals, que utilitzen indistintament i automàticament la xarxa fixa o mòbil segons els interessos del client. Ono i Orange, per exemple, ja han anunciat la comercialització de telèfons amb aquestes característiques per a la propera campanya de Nadal.

Aquesta última estratègia és seguida per aquelles operadores que només tenen negoci amb les línies fixes i Internet, ja que les companyies que operen en tots dos mercats només cedeixen per un costat el que guanyen per un altre. Així, en el primer trimestre d’aquest exercici Telefónica va anunciar que havia aconseguit 367.715 nous clients de mòbils, a l’hora que apuntava una caiguda de gairebé 30.000 contractes de línies fixes.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.