Economia

El govern espanyol avalarà la Caja Castilla-La Mancha amb 9.000 milions

El con­sell de minis­tres extra­or­di­nari i urgent ha apro­vat la inter­venció de Caja-Cas­ti­lla La Mancha per part del Banc d'Espa­nya. Es tracta de la pri­mera inter­venció des que va començar la crisi econòmica, i és la més impor­tant des que el 1993 va pren­dre el con­trol de Banesto. En roda de premsa poste­rior al con­sell, els dos vice­pre­si­dents, De la Vega i Sol­bes, han tras­lla­dat un mis­satge de tran­quil·litat als ciu­ta­dans que tenen els estal­vis en aquesta enti­tat.

Els minis­tres han anun­ciat que el govern espa­nyol ava­larà l'enti­tat amb 9.000 mili­ons.

A par­tir d'ara, se subs­ti­tuirà el con­sell d'admi­nis­tració de l'enti­tat per tres ins­pec­tors del Banc d'Espa­nya, en com­pli­ment de la llei de dis­ci­plina i inter­venció bancària.

Caja Cas­ti­lla-La Mancha té un patri­moni net posi­tiu, asse­gura el Banc d'Espa­nya, i és, per tant, una enti­tat sol­vent, però tant la situ­ació del seu capi­tal regu­la­dor com les seves pers­pec­ti­ves finan­ce­res acon­se­lla­ven bus­car solu­ci­ons que garan­tis­sin el seu futur. El con­sell d'admi­nis­tració de Caja Cas­ti­lla-La Mancha ha pro­vat sense èxit en els últims mesos un procés de fusió amb Uni­caja que va tenir el seu punt àlgid el pas­sat 2 de març quan les dues enti­tats van asso­lir un prin­cipi d'acord. Final­ment, però, el procés no es va poder dur a terme.

El dete­ri­o­ra­ment al qual podia veure's expo­sada l'enti­tat en cas de con­ti­nuar la recerca d'aquest tipus de solu­ci­ons ha fet acon­se­lla­ble l'actu­ació del Banc d'Espa­nya per evi­tar que el resul­tat final pogués resul­tar molt costós per al con­tri­bu­ent. La decisió del Banc d'Espa­nya està ple­na­ment en línia amb els prin­ci­pis acor­dats en la moció apro­vada al Congrés dels Dipu­tats el 17 de març sobre l'estratègia de rees­truc­tu­ració del sis­tema finan­cer espa­nyol. Caja Cas­ti­lla-La Mancha repre­senta menys de l'1% dels actius del sis­tema ban­cari espa­nyol.

El Banc d'Espa­nya vol insis­tir que el sis­tema finan­cer espa­nyol segueix sent sòlid, encara que no pot ser immune a la crisi finan­cera inter­na­ci­o­nal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.