MOTOR / FÓRMULA 1 AL CIRCUIT DE CATALUNYA

No els veuen passar

Els Red Bull de Webber i Vettel tenen més avantatge de l'esperat

Hamilton i Alonso són a la segona fila però gairebé a un segon de l'australià

De la Rosa brilla en la Q1 però queda fora de la Q3, igual que Alguersuari

En velocitat màxima a la recta principal els Red Bull (302,9 km/hora) van tenir 19 cotxes al davant, amb els Ferrari com a referència (311,9 km/h el de Fernando Alonso). I també n'hi va haver d'altres que els van superar en els punts més ràpids dels tres sectors. Ara bé, en el conjunt de cadascun, els cotxes d'Adrian Newey no van tenir rival, especialment en el segon i en el tercer, i els 75.130 espectadors presents ahir al Circuit de Catalunya ho van poder comprovar. Com a resultat d'això, Mark Webber i Sebastian Vettel monopolitzaran avui la primera fila de la formació de sortida, igual que ho van fer a Austràlia i la Xina.

Cinc posicions preferents de cinc possibles –la segona de Webber– deixa més que clar que els Red Bull són, ara com ara, imbatibles a una sola volta als circuits on s'imposa l'adherència mecànica. Una altra cosa, però, és la cursa. De moment només n'han guanyat una –Vettel a Malàisia– i tots els indicatius fan pensar que avui tindran una gran oportunitat de repetir, sempre que el conducte F –la famosa canalització d'aire per treure incidència a l'aleró posterior i córrer més a les rectes– no sigui la vareta amb la qual Lewis Hamilton, Fernando Alonso i Jenson Button executin avui un difícil truc de màgia que deixi bocabadat el personal.

La superioritat dels Red Bull ahir en la qualificació va ser descarada, amb pràcticament un segon entre Webber i Hamilton i Alonso. Molt més del que molts podien imaginar. De fet, el veredicte es va començar a entreveure en la Q1, va quedar confirmat en la Q2 (8 dècimes menys) i Webber i Vettel el van rematar en la Q3, sempre amb l'australià davant del seu company. En aquesta fase definitiva, Webber va establir, d'entrada, una referència (1:20.239) amb la qual rebaixava quatre dècimes el seu registre de la Q2. Ja amb la bandera de quadres onejant a la pista, Vettel va aturar el cronòmetre en 1:20.101 i només uns segons després l'australià va rematar la jugada en batre per 106 mil·lèsimes el seu company i rival. Simultàniament, Hamilton desposseïa Alonso de la tercera posició a l'engraellat i de l'avantatge de sortir des del costat net de la pista.

Decepció? Ni Hamilton ni Alonso ho van reconèixer. «Tinc una bona sensació –va manifestar l'asturià– perquè no esperava que la volta em sortís tan bé. Frenava cada vegada més tard i el cotxe s'agafava i responia bé en l'acceleració posterior. Ha estat gairebé la volta somiada.» «La diferència amb McLaren és molt petita. El que ha canviat és la diferència amb Red Bull. No és que em decebi més, sinó que em preocupa més», hi va afegir el pilot.

L'alegria va durar poc.

Si, tal com va assegurar, Alonso va aconseguir una volta gairebé de somni, el mateix es podria interpretar de Pedro Martínez de la Rosa en la Q1, en la qual quan faltaven uns tres minuts es va situar sisè, a menys de tres dècimes del Ferrari de l'asturià, que el va precedir, i va veure obertes les portes de la Q3. En la Q2, però, el vallesà es va tornar a quedar amb les ganes de fer el salt definitiu i colar-se entre els deu més ràpids, allà on el virtuós Robert Kubica va tornar a situar el seu Renault. A de la Rosa li va anar de només una dècima i mitja de segon. Una mínima fracció de temps que ni ell mateix no entenia on l'havia perdut. Més satisfet estava Jaume Alguersuari, que en absència d'evolucions en el seu Toro Rosso sabia bé què podia esperar.

LA GRAELLA

1r M. Webber (Red Bull-Renault)
1:19.995
2n S. Vettel (Red Bull-Renault)
1:20.101
3r L. Hamilton (McLaren-Mercedes)
1:20.829
4t F. Alonso (Ferrari)
1:20.937
5è J. Button (McLaren-Mercedes)
1:20.991
6è M. Schumacher (Mercedes)
1:21.294
7è R. Kubica (Renault)
1:21.353
8è N. Rosberg (Mercedes)
1:21.408
9è F. Massa (Ferrari)
1:21.585
10è K. Kobayashi (Sauber-Ferrari)
1:21.984
11è A. Sutil (Force India-Mercedes)
1:21.985
12è P. de la Rosa (Sauber-Ferrari)
1:22.026
13è N. Hülkenberg (Williams-Cosw.)
1:22.131
14è S. Buemi (Toro Rosso-Ferrari)
1:22.191
15è J. Alguersuari (T. Rosso-Ferrari)
1:22.207
16è V. Liuzzi (Force India-Mercedes)
1:22.854
17è R. Barrichello (Williams-Cosw.)
1:23.125
18è J. Trulli (Lotus-Cosworth)
1:24.674
19è V. Petrov (Renault)
1:22.139
20è H. Kovalainen (Lotus-Cosworth)
1:24.748
21è B. Senna (HRT-Cosworth)
1:27.122
22è T. Glock (Virgin-Cosworth)
1:25.475
23è L. di Grassi (Virgin-Cosworth)
1:25.556
24è K. Chandhok (HRT-Cosworth)
1:26.750

Schumacher comença a aixecar el dit

Per primera vegada aquesta temporada Michael Schumacher iniciarà la cursa més endavant que Nico Rosberg, el seu company. És més, el vuitè lloc a la graella és el pitjor resultat de Rosberg aquest any. Les evolucions que estrena el Mercedes semblen ideals per al kàiser, mentre que el seu company, que té un estil de pilotatge completament diferent, sembla perdut. «Em sento molt més còmode amb aquest cotxe», afirma Schumacher mentre Rosberg, segon en la classificació del mundial, admet viure «un cap de setmana difícil» sense saber exactament per què. «El pas endavant que hem fet amb el cotxe és evident però fins ara no he estat capaç de saber utilitzar les millores. Trobo el cotxe difícil de conduir», argumenta Rosberg.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.