Els comerciants del Serrallo auguren la diversificació del barri si el declaren zona d'interès turístic
La nova associació de comerciants i restauradors del barri del Serrallo veu amb optimisme la iniciativa endegada per l'Ajuntament de Tarragona de declarar el barri mariner zona d'interès turístic. El nou representant de la junta, Matias Leandro, confia que si l'aposta del consistori té èxit, això es traduirà en la diversificació del comerç i en l'aparició dels establiments adreçats als turistes, com els que ja hi ha a la Part Alta i en la majoria de localitats costaneres de la Costa Daurada. «Aquí no tenim botigues de souvenirs perquè fins aquí no arriba aquest tipus de turista, però tampoc sabem si cal que hi hagi botigues perquè vingui la gent o és necessària la gent perquè s'obrin més botigues», va explicar el nou president de l'agrupació de comerciants i restaurador, que ocupa el càrrec fa tan sols tres setmanes.
Leandro va recordar que l'oferta gastronòmica és prou potent al Serrallo gràcies als més de vint restaurants que hi ha oberts, tot i que va posar èmfasi en la necessitat d'enfortir els comerços: «Amb els anys molts han anat tancant, i si fa deu anys el Serrallo vivia del peix, ara viu de la restauració», amb referència a la progressiva desaparició dels majoristes. Leandro va augurar una prosperitat comercial en el cas que el barri rebi la denominació de zona d'interès turístic, ja que, a excepció de quatre dies l'any, tots els comerços podran obrir fins a les 11 de la nit.
Segons va explicar el mateix Leandro, ara hi ha 13 comerços que donen servei als prop de 700 habitants que té aquest poble dins de Tarragona, però creu que amb l'ampliació d'horaris s'instal·laran nous establiments de roba, d'òptica i «una carnisseria, que ja no n'hi ha», va matisar Leandro.
Aposta pel pàrquing
Un dels eixos sobre els quals també ha de girar el creixement comercial del barri és l'aprofitament de l'aparcament, bastant infrautilitzat. A diferència de la junta anterior, que preferia no regalar tiquets de pàrquing als clients a causa dels problemes de construcció, l'agrupació que encapçala Leandro ja ha enviat una circular a tots els associats recomanant-los que sí bonifiquin la clientela amb temps d'aparcament i «que siguin generosos».