L'Ajuntament encara no ha pogut adjudicar el nou pàrquing Jaume I, un any després de descartar el robotitzat

Ballesteros confia desencallar el projecte molt aviat, quan en recuperin la possessió

En un dia com avui, però fa un any, tot Tarragona n'anava ple: l'aparcament de la Part Alta no seria robotitzat i l'única solució que oferia el consistori –després de conèixer l'avaluació de l'auditoria tècnica– era convertir-lo en convencional, amb la consegüent reducció de places –es va parlar d'unes 350 places i ara seran més de 400– i la pertinent decepció general; era un forat on ja s'havien llençat més de vint milions d'euros. Per bé que resulta difícil creure que l'equipament pugui obrir l'any que ve –és el que es va anunciar l'estiu passat–, durant tot aquest temps el consistori treballa de manera incansable. Feina fosca, però efectiva, aquesta és la sensació que es té dins de l'equip de govern. «Per fi hem aïllat totes les incògnites, i en el camí ja no hi ha més obstacles», va explicar l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, convençut que «el Jaume I tindrà solució durant aquest curs polític».

Precaució en el procés

L'alcalde va insistir que «en tot moment hem estat molt cautelosos i ens hem assegurat d'actuar bé», amb referència al litigi que encara mantenen l'empresa d'enginyeria Sistemas Alem i Aparcaments Municipals de Tarragona (AMT), titulars de la unió temporal d'empreses a la qual es va adjudicar la concessió de l'obra fallida.

Ballesteros va celebrar que la comissió emetés el seu veredicte, malgrat que l'oposició i altres sectors qualifiquessin els resultats de «poc valents». El líder socialista es va defensar, indicant que «si ens haguéssim mullat, llavors haurien dit que estava polititzat». Amb el cas a la fiscalia, que haurà de determinar si els principals responsables van cometre delicte, el consistori assegura que «si la fiscalia ens diu que no [hi ha delicte] ho portarem per la via del dret civil.»

La possessió del recinte

L'Ajuntament ja disposa d'un projecte bàsic d'aparcament convencional, però que no pot adjudicar a cap empresa fins que no recuperi la possessió del recinte, encara a les mans de l'UTE Jaume I, que encara té els drets de construcció. Fa mesos es va iniciar el procés per resoldre la concessió de l'obra i que, de retruc, torni a mans municipals. Si no hi ha cap al·legació per part d'Alem –no ha respost a la primera petició de rescat i la segona s'ha hagut de fer a través d'un edicte– en un termini aproximat d'un mes, el ple del consistori tarragoní resoldrà el cas. L'endemà podria convocar un altre concurs. Un cop passi això, segons Ballesteros, «quan sapiguem què costa, com es farà i qui s'hi podrà apuntar, llavors obrirem una llista pública i amb presència de notari perquè la gent s'hi inscrigui». Fa un any, es va parlar d'uns cinc milions més per fer-lo convencional, però ja ningú gosa parlar de xifres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La 8a edició de l’Amb So de Cobla de Palamós tanca amb 6.000 espectadors

PALAMÓS
infraestructures

Les obres de l’autovia B-25 arriben al seu equador

Sant Boi de Llobregat
MEDI AMBIENT

Controlat l’incendi de Foradada-Baldomar, que ha afectat unes 21 hectàrees

Foradada

Campanya ’A la feina, fem salut. Pugem escales!’, a l’Hospital de Figueres i el Bernat Jaume

FIGUERES

Carles Duarte dona exemplars únics de Víctor Català a l’arxiu municipal

L’ESCALA
SOCIETAT

En marxa a Barcelona les obres per ampliar la xarxa d’aigua freàtica

Barcelona
Rafael Antonín, ‘Rafuel’
Cuiner ‘influencer’. Ha obert el restaurant Casa Rafuel

“La cuina comença al mercat; jo hi vaig cada matí”

Barcelona

Mig mil·lenni creuant el Ter

Bescanó
turisme

Dinou hotels catalans ja tenen les claus de la Guia Michelin

Barcelona