Societat

Uns 500 catalans denuncien Air Berlin en unes hores a la web de la Plataforma per la Llengua

Llengua

Uns 500 catalans han denunciat en només dues hores l'actitud d'Air Berlin respecte el català, a la web que la Plataforma per la Llengua ha activat per demanar a la companyia aèria que corregeixi aquesta anomalia en el sector, ja que és gairebé l'única companyia de baix cost que obvia totalment el català com a llengua de comunicació amb els seus clients.
Aquesta és una de les primeres accions de la plataforma, com a reacció a les declaracions que el director general de la companyia aèria Air Berlin, Joachim Hunold, va expressar en l'editorial de la revista de l'aerolínia.

Un portaveu de la plataforma, Jordi Manent, ha explicat que durant les primeres hores la web ha rebut una allau de queixes, fins arribar a les 500, una xifra que esperen superar els pròxims dies. Totes les queixes es faran arribar a la companyia i també s'enviaran cartes al president de la Generalitat, José Montilla; al president del Govern Balear, Francesc Antich, i al Síndic de Greuges, Rafael Ribó.

Rectificació
A més, la Plataforma per la Llengua ha enviat aquest dimarts una carta a Air Berlin, demanant una rectificació urgent i la inclusió del català als serveis de la companyia. Segons la plataforma, hi ha diverses companyies que encara que no utilitzen "de manera suficient la llengua catalana a l'empresa", sí que la tenen present a la pàgina web, com Clickair, Ryanair, Easyjet o American Airlines.

Segons l'anàlisi de la plataforma, Air Berlin té la seva web en tretze idiomes, quatre dels quals amb igual o inferior nombre de parlants que el català, com són el danès, el finès, el suec i el txec. La Plataforma per la Llengua considera que les declaracions de Joachim Hunold "ratllen la xenofòbia i van molt més enllà de les responsabilitats que té com a empresari, ja que no accepta com a legítims els governs de Catalunya i les illes Balears".


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El servei de l'R-13 i l'R-14 entre Lleida i Tarragona es recupera progressivament després de l'atropellament

VIMBODÍ

Acord d’augment salarial i vaga desconvocada de la recollida de brossa al Baix Ebre i Montsià

TORTOSA
societat

Controlat l’incendi que va obligar a tallar l’AP-7 i el TAV

agullana
societat

La cursa ‘Apaguem el càncer’ reuneix 1.200 participants

girona
MOBILITAT

Pla de busos de Renfe per suplir el tall de les obres a l’aeroport del Prat

barcelona
crisi migratòria

Tensió a la frontera de Ceuta per un intent d’entrada massiu de migrants

barcelona
trànsit

Primera prova de límit de velocitat a 100 km/h a l’autopista AP-7

barcelona
medi ambient

La temperatura del mar cau un grau però continua estan en dígits de rècord

barcelona
EMRPESA

150 empreses de Móra la Nova opten a les ajudes del fons nucelar

barcelona