Societat

Sants patirà obres fins l’any 2012

L’estació s’ampliarà i doblarà la superfície

Sants ha patit, pateix, i patirà les obres del TGV fins l’any 2012. Les vies de tren han estat una cicatriu històrica, però des de fa un any i mig la ferida s’ha reobert i sagna més que mai. Els carrers del nucli de Sants són els més afectats, i continuaran patint obres amb la cobertura de les vies. D’aquí a uns mesos, si s’enllesteix el túnel del Tren de Gran Velocitat (TGV) a l’Hospitalet, les obres de l’ens estatal ferroviari Adif se centraran al voltant de l’estació. També caldrà acabar el col·lector i el pas pel carrer Riera Blanca i refer l’estació de metro de Mercat Nou. Aquesta última obra correspon al govern català, i està en marxa des de l’estiu passat.

L’ampliació de l’estació implica dos anys d’obres. La cobertura i urbanització dels 700 metres de vies entre la plaça de Sants i Riera Blanca, que finança l’Ajuntament de Barcelona, esmerçarà dos anys més d’obres, tot i que els pilars ja s’han aixecat. A banda, cal afegir-hi les tasques prèvies i les reurbanitzacions.

Les tres administracions (l’Estat, el govern i l’Ajuntament) hauran d’actuar, doncs, en un tram d’un quilòmetre de vies. Representants de les respectives empreses constructores públiques (Adif, Gisa i Bimsa) van explicar a les entitats del barri el futur solapament de les actuacions i els terminis d’actuacions: cinc anys més.

El president del Centre Social de Sants, Josep Maria Domingo, lamenta que “els carrers ja són un fangar quan plou i la perspectiva de patir cinc anys més d’obres consecutives és una autèntica creu”.
El tram que actualment està més esbudellat, el carrer Antoni de Capmany, patirà les obres del calaix sobre les vies d’ample convencional, però ja no tindran els camions i les màquines a tocar dels balcons, ja que les dues vies de la banda de muntanya s’eliminaran.

La cobertura de les vies implica també la reurbanització del triangle dels tallers de Transports Metropolitans situat al cantó sud, prop de la masia okupada de Can Vies. Aquests tallers s’han traslladat i estan pendents de ser enderrocats, ja que l’espai delimitat pel carrer Burgos i les vies encara resta a l’espera d’alguns tràmits urbanístics.

Nova estació
L’obra més espectacular es farà al voltant de l’estació. La nova Sants tindrà una superfície que doblarà l’actual. L’ampliació es farà prenent espai a la plaça Peiró i a la dels Països Catalans per un igual.

El vessant nord de la plaça acollirà la nova estació d’autobusos, que també haurà de buidar tot l’aparcament soterrat. Aquesta segona etapa de la reforma de l’estació –la primera ha de permetre acollir els combois del TGV– inclou l’aixecament d’oficines i altres serveis sobre l’actual edifici i al voltant de l’hotel.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
FIGUERES

El reglament dels pisos de lloguer assequible, per a aspirants que no tinguin deutes

FIGUERES
SOCIETAT

Calella ‘blindarà’ un dies la Roca Grossa perquè s’hi faran rodatges

Calella
Àsia

La Xina atura les adopcions internacionals dels seus nens i nenes

Barcelona
religió

El monjo de Montserrat Ignasi M. Fossa presidirà una congregació amb monestirs a 24 països

barcelona

La ronda de Dalt recupera els tres carrils entre els accessos 5 i 6 després de les obres

Barcelona

Experts en ratpenats reclamen canvis en els aerogeneradors

Tarragona

L’Ajuntament rebutja la possible ampliació de l’aeroport

Castelldefels

La nova escola de Lloret de Mar tindrà 36 alumnes en dues aules d’Infantil 3

lloret de mar
Societat

Mor Josep Sastre, empresari i fundador del concessionari Eutrasa