Societat
"La Diagonal és com una autovia”
L'opinió dels veïns (1). L'encarregat de la pastisseria La Farga veu un excés de cotxes a l'avinguda. Opta pel bulevard, que prioritza la zona de vianants i reactiva el comerç. Calcula que els beneficis de l'establiment augmentarien entre un 10% i un 15%
“La Diagonal sembla una autovia, sobretot als matins”, es queixa Toni Martínez, l’encarregat de la pastisseria La Farga, un establiment que fa més de 20 anys que aixeca la persiana al tram entre el passeig de Gràcia
i la rambla Catalunya, banda mar. I és que la quantitat de trànsit que passa diàriament per aquesta avinguda fa necessària, segons Martínez,una reforma que beneficiï els vianants en detriment dels cotxes per reactivar
d’aquesta manera el comerç de la zona.
Ell, que és partidari de l’opcióA o bulevard, reconeix que els conductors en surten força malparats, perquè amb aquesta alternativa el transport privat disminueix considerablement, fins a tenir una presència gairebé
testimonial, fet que suposarà, segons Martínez,una congestió encara més gran a les vies paral·leles.
Però davant d’aquest greuge demana als conductors “sermés europeus” i que utilitzin mésel transport públic. Precisament, ell creu que aquesta és una bona oportunitat per fomentar-lo i anar acabant amb el costum d’anar amb el cotxe a tot arreu.
En canvi, els qui surten més beneficiats de la transformació de la Diagonal en bulevard són els comerciants, perquè el projecte preveu unes voreres més amples que les actuals i dos grans passejos, de manera que l’espai per al vianant augmentaria considerablement.
“Nosaltres volem gent a peu i passejant”, reivindica Martínez, que creu que aquesta fórmula seria molt positiva per a l’economia dels establiments de la zona. En el seu cas, calcula que els guanys augmentarien entre
un10% i un 15%.
Però Martínez reconeix que el pitjor de tot serà suportar el mig any d’obres a la seva vorera.Tot i això, diu, “ens
hemconscienciat; si ha de ser pel nostre bé, és millor”.
i la rambla Catalunya, banda mar. I és que la quantitat de trànsit que passa diàriament per aquesta avinguda fa necessària, segons Martínez,una reforma que beneficiï els vianants en detriment dels cotxes per reactivar
d’aquesta manera el comerç de la zona.
Ell, que és partidari de l’opcióA o bulevard, reconeix que els conductors en surten força malparats, perquè amb aquesta alternativa el transport privat disminueix considerablement, fins a tenir una presència gairebé
testimonial, fet que suposarà, segons Martínez,una congestió encara més gran a les vies paral·leles.
Però davant d’aquest greuge demana als conductors “sermés europeus” i que utilitzin mésel transport públic. Precisament, ell creu que aquesta és una bona oportunitat per fomentar-lo i anar acabant amb el costum d’anar amb el cotxe a tot arreu.
En canvi, els qui surten més beneficiats de la transformació de la Diagonal en bulevard són els comerciants, perquè el projecte preveu unes voreres més amples que les actuals i dos grans passejos, de manera que l’espai per al vianant augmentaria considerablement.
“Nosaltres volem gent a peu i passejant”, reivindica Martínez, que creu que aquesta fórmula seria molt positiva per a l’economia dels establiments de la zona. En el seu cas, calcula que els guanys augmentarien entre
un10% i un 15%.
Però Martínez reconeix que el pitjor de tot serà suportar el mig any d’obres a la seva vorera.Tot i això, diu, “ens
hemconscienciat; si ha de ser pel nostre bé, és millor”.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.