Societat

Alerten Madrid que "aïllar Catalunya" centralitzant Iberia a Barajas seria "un gran error"

El Comitè de les Regions de la Unió Europea (CdR) adverteix al govern espanyol que "aïllar Catalunya" centralitzant els vols internacionals d'Iberia a l'aeroport de Barajas "seria una mala política i un gran error". En una entrevista a l'ACN, el seu vicepresident primer, l'exministre socialista francès Michel Delebarre, reclama que es mantinguin a Barcelona fins i tot "les connexions que potser no són immediatament rendibles econòmicament però que són estratègiques per al desenvolupament" de Catalunya. El CdR organitza aquest dijous i divendres a Praga (Txèquia) la Cimera Europea de Regions i Ciutats i el president de la Generalitat, José Montilla, hi impartirà una conferència.

Delebarre alerta que el "potencial" de Catalunya "depèn" de les connexions internacionals de l'aeroport del Prat, aposta per mantenir-les "com a servei públic" i reclama al govern espanyol i al de la Generalitat que subvencionin els vols d'Iberia que no siguin rendibles. "No podem demanar a una aerolínia privada que pagui el cost de desenvolupament d'un territori que ha d'assumir l'administració pública", admet Delebarre, reivindicant "una intervenció estatal o regional, almenys en la fase de llançament, fins que una connexió aèria s'acosti a la rendibilitat econòmica".

El vicepresident primer del CdR nega que l'aerolínia de baix cost Clickair pugui substituir la de bandera Iberia: "El low cost ha permès una evolució important del sector del transport, permet viatjar en avió a molts que fins ara no s'ho podien permetre, però cal mantenir connexions de servei públic, que potser no són immediatament rendibles econòmicament però sí estratègiques per al desenvolupament". Delebarre "lamenta" el replegament d'Iberia, i adverteix al govern espanyol que "li hauria d'interessar el desenvolupament" de Catalunya, i assegura que molts francesos passarien per l'aeroport del Prat si tingués connexions internacionals.

Renya el govern espanyol pel retard del TGV
Delebarre també renya el govern espanyol pel retard de la construcció del TGV fins a la frontera francesa. "El TGV és responsabilitat de l'Estat, no dels governs autonòmics, no es pot fer una gran connexió ferroviària ajuntant xarxes regionals, sinó que cal que el govern espanyol i el francès deixin de culpar-se l'un a l'altre i s'asseguin d'una vegada per totes i decideixin", els retreu el vicepresident primer del CdR. "És una llàstima, el futur d'Europa passa per aquí, Jacques Delors ja va advertir quan era al capdavant de la Comissió Europea que per fer l'Europa dels propers anys caldria construir grans eixos de transport, però ara ens adonem que no hem estat prou capaços d'afrontar aquest repte, manca decisió política i més recursos financers", denuncia Delebarre en declaracions a l'Agència Catalana de Notícies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
MOBILITAT

Pla de busos de Renfe per suplir el tall de les obres a l’aeroport del Prat

barcelona
societat

L’incendi que va obligar a tallar l’AP-7 i el TAV afecta 31 hectàrees

agullana
crisi migratòria

Tensió a la frontera de Ceuta per un intent d’entrada massiu de migrants

barcelona
trànsit

Primera prova de límit de velocitat a 100 km/h a l’autopista AP-7

barcelona
medi ambient

La temperatura del mar cau un grau però continua estan en dígits de rècord

barcelona
EMRPESA

150 empreses de Móra la Nova opten a les ajudes del fons nucelar

barcelona
EDUCACIÓ

Abans i després de Louis Vuitton

barcelona
societat

La Vall de la Muga es reivindica amb un festival inèdit

albanyà/sant llorenç de la muga
societat

Un polèmic rec frena la construcció de l’institut escola de Verges

VERGES