Societat

El G1 de Google arriba als EUA i s'erigeix com a principal competidor de l'iPhone

Tecnologia

El G1 de Google ha arribat aquest dijous a les botigues americanes de T-Mobile per competir amb l'iPhone d'Apple, líder absolut del sector de gamma alta, amb més de deu milions d'unitats venudes aquest primer any.

El nou mòbil, amb un preu de 179 dòlars i un contracte mínim de dos anys, és el primer que sembla fer ombra al telèfon d'Apple (de 199 a 299 dòlars).

El clima de crisi econòmica que es viu als Estats Units i el pròxim llançament de Storm, el primer model de l'omnipresent BlackBerry amb pantalla tàctil, entre els nous competidors, podrien deslluir l'estrena d'aquest mòbil.

De moment, encara que s'han registrat llargues cues en un gran nombre de botigues de T-Mobile de diferents ciutats dels Estats Units, no s'han vist masses de gent dormint al carrer des de la nit anterior com es van veure amb l'iPhone.

El principal atractiu del G1, fabricat per HTC, és que en el seu sistema operatiu, batejat com Android i desenvolupat per Google, té un codi obert i, per tant, qualsevol pot desenvolupar noves aplicacions i millores per a l'aparell sense les restriccions que imposa Apple en l'iPhone. Tot i així, aquesta mateixa virtut podria girar-se-li en contra, ja que s'espera que en poc temps arribin al mercat uns altres aparells amb aquest mateix sistema operatiu.

A més, mentre que el mòbil d'Apple es comercialitza vinculat exclusivament a AT&T, el G1 surt de la mà de T-Mobile, amb una cobertura de tecnologia 3G (que permet l'accés a dades i navegació per internet des del mòbil amb banda ampla) que no és tan completa com la de la seva competidora.

 

 

 

 

 



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.