Economia
Vueling, les aliances One World i Star Alliance i la resta d'operadors de baix cost compartiran la T-Sud
Skytime operarà a la terminal A, i la resta d'operadors de baix cost i els que no efectuin vols intercontinentals, a la B i C
Vueling, l'aliança One World (encapçalada per Iberia, Clickair, British Airways i America Airlines), la d'Star Alliance (Spanair, Lufthansa, Singapur Airlines i US Airlines) i la resta d'operadors de baix cost compartiran la nova T-Sud del Prat. Així ho acaba d'anunciar el director d'AENA, Javier Marín, qui a més ha assegurat que a la nova terminal també s'assignaran espais específics per a totes aquelles aerolínies que cobreixin la ruta Barcelona-Madrid, que acabarà amb el monopoli d'Iberia en el pont aeri.
Aquesta decisió s'ha pres, segons Javier Marín, tenint en compte tres grans objectius: assegurar el creixement de l'aeroport, augmentar la connectivitat i optimitzar les infraestructures, tant les noves com les actuals.
Segons Marín, aquests objectius es resumeixen en un, amb el qual compleix la decisió presa, la clara i ferma voluntat de convertir en l'aeroport del Prat en un 'hub' intercontinental.
L'aliança Skyteam operarà a la terminal A, i la resta d'operadors de baix cost i els que no efectuïn vols intercontinentals aniran a la terminal B i C.
Les dades facilitades per Marín indiquen que el 90% de totes les connexions que es fan a l'aeroport de Barcelona les efectuen aquestes dues aliances. Vueling té el 9% de la quota de mercat de Barcelona.
En paraules de Marín: "pensem que el potencial de connectivitat més gran el donen les aliances", tot i que "sense deixar d'afavorir a les empreses que tot i no estar en cap aliança poden aportar creixement". De fet, i segons ha dit, totes les propostes presentades incidien en la importància que poguessin operar les companyies d'una mateixa aliança per fomentar el creixement desitjat.
El director d'AENA ha volgut remarcar que les propostes rebudes de totes les companyies han apostat clarament per l'aeroport de Barcelona i han posat de manifest el seu interès pel seu creixement. No obstant això, Marín ha explicat que cap de les aerolínies ha presentat dates concretes per obrir futures noves rutes de llarg recorregut.
Marín ha alertat, però, que aquesta adjudicació és revocable si així ho consideressin en funció de les circumstàncies del sector.
Condició Prioritària
Precisament, el president de la Generalitat, José Montilla, va admetre ahir que la nova terminal Sud (T-Sud) del Prat no es dedicarà majoritàriament als vols intercontinentals, condició que era prioritària per a tots els agents polítics i socials.
Montilla va dir, en declaracions a Catalunya Ràdio, que "cal donar certa prioritat a les empreses que han apostat per vols transoceànics", però va donar a entendre que no existeixen propostes importants de companyies a favor de fer del Prat un hub: "Si no n'hi ha -de propostes de vols intercontinentals-, no ens les podem inventar". A més, va explicar que les tres grans aliances ja tenen el seu hub a Europa: Oneworld a Londres i Madrid amb British Airways i Iberia, respectivament, Star Alliance a Frankfurt amb Lufthansa i Skyteam a París amb Air France.
El president va justificar que es pugui assignar part de la T-Sud a Iberia i va destacar el pes de l'aerolínia espanyola: "La realitat avui és que la majoria de vols que surten del Prat són d'Iberia i de Clickair".
Aquesta decisió s'ha pres, segons Javier Marín, tenint en compte tres grans objectius: assegurar el creixement de l'aeroport, augmentar la connectivitat i optimitzar les infraestructures, tant les noves com les actuals.
Segons Marín, aquests objectius es resumeixen en un, amb el qual compleix la decisió presa, la clara i ferma voluntat de convertir en l'aeroport del Prat en un 'hub' intercontinental.
L'aliança Skyteam operarà a la terminal A, i la resta d'operadors de baix cost i els que no efectuïn vols intercontinentals aniran a la terminal B i C.
Les dades facilitades per Marín indiquen que el 90% de totes les connexions que es fan a l'aeroport de Barcelona les efectuen aquestes dues aliances. Vueling té el 9% de la quota de mercat de Barcelona.
En paraules de Marín: "pensem que el potencial de connectivitat més gran el donen les aliances", tot i que "sense deixar d'afavorir a les empreses que tot i no estar en cap aliança poden aportar creixement". De fet, i segons ha dit, totes les propostes presentades incidien en la importància que poguessin operar les companyies d'una mateixa aliança per fomentar el creixement desitjat.
El director d'AENA ha volgut remarcar que les propostes rebudes de totes les companyies han apostat clarament per l'aeroport de Barcelona i han posat de manifest el seu interès pel seu creixement. No obstant això, Marín ha explicat que cap de les aerolínies ha presentat dates concretes per obrir futures noves rutes de llarg recorregut.
Marín ha alertat, però, que aquesta adjudicació és revocable si així ho consideressin en funció de les circumstàncies del sector.
Condició Prioritària
Precisament, el president de la Generalitat, José Montilla, va admetre ahir que la nova terminal Sud (T-Sud) del Prat no es dedicarà majoritàriament als vols intercontinentals, condició que era prioritària per a tots els agents polítics i socials.
Montilla va dir, en declaracions a Catalunya Ràdio, que "cal donar certa prioritat a les empreses que han apostat per vols transoceànics", però va donar a entendre que no existeixen propostes importants de companyies a favor de fer del Prat un hub: "Si no n'hi ha -de propostes de vols intercontinentals-, no ens les podem inventar". A més, va explicar que les tres grans aliances ja tenen el seu hub a Europa: Oneworld a Londres i Madrid amb British Airways i Iberia, respectivament, Star Alliance a Frankfurt amb Lufthansa i Skyteam a París amb Air France.
El president va justificar que es pugui assignar part de la T-Sud a Iberia i va destacar el pes de l'aerolínia espanyola: "La realitat avui és que la majoria de vols que surten del Prat són d'Iberia i de Clickair".
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.