Economia
Creix l'aposta de les empreses per la telefonia per Internet
Les empreses consultades estan satisfetes amb el canvi a la tecnologia IP, que valoren amb un 7,8 sobre 10
Els serveis de veu IP, que utilitzen Internet com a canal per a la transmissió de la veu, tal com es fa amb les dades, es van estenent entre les empreses catalanes. Un estudi realitzat a finals del 2006 per l’operador líder català, Al-Pi, revela que el 3,5% de les empreses catalanes ja utilitzen aquest tipus de serveis i que, a més, el 70% d’aquestes en són usuàries des de fa un any o menys. Això demostra el gran creixement que ha tingut en els últims anys, tot i que es tracta d’una oferta recent: a finals del 2005, només la utilitzaven prop d’un 1%.
L’estudi també indica que la majoria d’empreses que ha fet el salt a aquest tipus de tecnologia, concretament un 64,3%, ho ha fet per reduir despeses en infraestructures de telecomunicacions.
Notablement satisfetes
Les empreses estan satisfetes amb el canvi a la tecnologia IP, que valoren amb un 7,8 sobre 10, tot i que el 86% de les empreses han hagut d’instal·lar o canviar un software informàtic i un 56% van haver de substituir els seus terminals telefònics, segons l’informe. L’estudi també conclou que la penetració dels serveis de veu IP a les empreses catalanes augmenta en funció del nombre de treballadors, ja que el 14,6% d’empreses d’entre 100 i 199 treballadors han adoptat solucions IP, percentatge que augmenta fins a una de cada tres (33%) en les empreses de 200 o més treballadors.
A l’Estat espanyol, la penetració d’aquesta tecnologia és menor, segons un estudi de la consultora Forrester Research de l’any 2005. Aquest treball indicava que les empreses espanyoles amb aquest servei eren un 0,5%, mentre que la penetració al conjunt d’Europa era superior, del 2,6%.
L’estudi també indica que la majoria d’empreses que ha fet el salt a aquest tipus de tecnologia, concretament un 64,3%, ho ha fet per reduir despeses en infraestructures de telecomunicacions.
Notablement satisfetes
Les empreses estan satisfetes amb el canvi a la tecnologia IP, que valoren amb un 7,8 sobre 10, tot i que el 86% de les empreses han hagut d’instal·lar o canviar un software informàtic i un 56% van haver de substituir els seus terminals telefònics, segons l’informe. L’estudi també conclou que la penetració dels serveis de veu IP a les empreses catalanes augmenta en funció del nombre de treballadors, ja que el 14,6% d’empreses d’entre 100 i 199 treballadors han adoptat solucions IP, percentatge que augmenta fins a una de cada tres (33%) en les empreses de 200 o més treballadors.
A l’Estat espanyol, la penetració d’aquesta tecnologia és menor, segons un estudi de la consultora Forrester Research de l’any 2005. Aquest treball indicava que les empreses espanyoles amb aquest servei eren un 0,5%, mentre que la penetració al conjunt d’Europa era superior, del 2,6%.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.